P. Diddy Jual Rumah Mewah untuk Bayar Kos Guaman: Kenapa Itu Jadi Isu Hangat?


Baru-baru ini, dunia hiburan dikejutkan dengan berita P. Diddy atau Sean John Combs, 54, terpaksa menjual rumah agam mewahnya di Miami dengan harga jauh lebih rendah daripada nilai pasaran. Harganya? Hanya $18.8 juta (RM75 juta), sedangkan nilai pasaran sebenar adalah $48.5 juta (RM202.4 juta).


Apa yang Berlaku?

Keputusan Diddy untuk menjual hartanya ini bukanlah tanpa sebab. Ia berkaitan dengan masalah perundangan yang semakin membebankan. Menurut sumber dari Radar Online, penyanyi lagu "Last Night" ini terdesak untuk mendapatkan wang bagi menampung kos guaman yang melambung tinggi akibat pelbagai dakwaan jenayah.


Antara isu yang dihadapinya termasuklah dakwaan tidak membayar ganti rugi sivil berjumlah $100 juta (RM417.2 juta) kepada mahkamah. Tuduhan tersebut melibatkan kes serangan seksual yang berlaku pada tahun 1997. Diddy dituduh menyerang seorang lelaki berusia 27 tahun, yang dikatakan tidak sedarkan diri selepas minum. Walaupun Diddy menafikan segala tuduhan, dia terpaksa membayar $10 juta (RM41.7 juta) kepada mangsa.


Tahanan dan Kontroversi

Pada 16 September lalu, Diddy ditahan di sebuah hotel di Manhattan. Mahkamah Persekutuan New York menolak permohonannya untuk ikat jamin dan memerintahkannya ditahan sementara menanti perbicaraan. Malang bagi Diddy, ini bukanlah kali pertama namanya terpalit dengan skandal. Dia juga terlibat dalam kontroversi 'Freak Off' yang didakwa memperdaya wanita untuk terlibat dalam aktiviti seksual.


Apa Kata Anda?

Dengan pelbagai skandal dan masalah yang dihadapi, adakah ini akan menjejaskan reputasi Diddy dalam industri muzik? Atau adakah dia akan bangkit semula selepas ini? Kami ingin tahu pendapat anda! Jangan lupa untuk kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda supaya mereka juga dapat mengikuti perkembangan terkini tentang P. Diddy.


Jangan lepaskan peluang untuk bersama kami dalam berbincang isu-isu menarik lain!

Previous Post Next Post

Contact Form