Park Ji Ah, Pelakon 'The Glory', Meninggal Dunia Akibat Pendarahan Otak – Satu Kehilangan Besar Buat Dunia Lakonan



Dunia hiburan Korea Selatan kehilangan seorang lagi bintang berbakat, Park Ji Ah, pelakon yang terkenal menerusi drama popular The Glory. Ji Ah meninggal dunia pada pagi Isnin akibat pendarahan pada bahagian otak, lebih tepatnya disebabkan oleh serangan strok iskemik.


Berita duka ini disahkan oleh syarikat pengurusannya, yang memaklumkan aktres berusia 52 tahun ini sudah lama bertarung dengan penyakit yang dirahsiakan.


“Kami dengan penuh kesedihan ingin memaklumkan bahawa Park Ji Ah telah meninggal dunia pada jam 2:50 pagi akibat serangan strok iskemik. Kami akan sentiasa mengenang semangat dan dedikasinya dalam dunia lakonan,” kata wakil syarikat tersebut.


Penghormatan Terakhir Buat Ji Ah

Proses pemakaman mendiang dijadualkan berlangsung pada 2 Oktober di Pusat Perubatan Asan, di mana keluarga dan rakan-rakan akan memberi penghormatan terakhir kepada bintang yang telah memberikan banyak kenangan indah kepada para peminatnya.


Perjalanan Seni Yang Cemerlang

Park Ji Ah memulakan kerjaya lakonannya pada tahun 2002 menerusi filem Costal Line. Namun, namanya semakin melonjak selepas membintangi filem-filem seram seperti Gidam (2007) dan Gonjiam (2018). Bakatnya yang luar biasa terus menyerlah dalam drama Netflix The Glory pada tahun 2024, di mana beliau memegang watak sebagai ibu kepada watak utama lakonan Song Hye Kyo.


Kepergian Park Ji Ah meninggalkan satu kekosongan yang sukar diisi dalam industri hiburan. Semangatnya terhadap lakonan akan sentiasa dikenang oleh para peminat dan rakan seperjuangannya.


Marilah kita sama-sama memberi penghormatan terakhir buat Park Ji Ah dan menyampaikan doa kepada keluarganya dalam saat yang sukar ini.


Jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan rakan-rakan anda agar kita semua dapat menghargai jasa dan bakat luar biasa Park Ji Ah. Semoga beliau tenang di sana.


Tekan butang kongsi sekarang, dan sebarkan berita ini kepada semua yang mengenali Park Ji Ah!

Previous Post Next Post

Contact Form