"PU Azman Terus ke Penjara Kajang - Tiada Hukuman Ditangguh!"



Berita yang mengejutkan ramai, pendakwah bebas terkenal, PU Azman atau nama sebenarnya Azman Syah Alias, telah dihantar terus ke Penjara Kajang untuk menjalani hukuman penjara selama 24 tahun dan dua sebatan. Permohonan untuk menangguhkan hukuman ini ditolak oleh Mahkamah Sesyen Klang, dengan hakim Noridah Adam menyatakan bahawa tiada keadaan khas yang membolehkan hukuman ditangguhkan.


PU Azman, yang lebih dikenali sebagai Cik Man, bakal menjalani hukuman ini selepas beliau didapati bersalah atas dua pertuduhan melakukan amang seksual terhadap seorang remaja lelaki. Hukuman ini juga termasuk kaunseling dan pengawasan polis selama dua tahun selepas selesai menjalani tempoh penjara.


Menurut Timbalan Pendakwa Raya, tiada keistimewaan diberikan kepada PU Azman kerana jenayah yang dilakukannya telah dibuktikan, sementara peguamnya pula menegaskan bahawa mereka akan memfailkan rayuan secepat mungkin.


Tidak cukup dengan itu, Cik Man masih berdepan dengan beberapa pertuduhan lain di mahkamah yang berbeza, menjadikan kisah ini semakin panas untuk diikuti.


Adakah ini pengakhiran bagi PU Azman? Atau adakah rayuannya bakal mengubah segalanya? Kita tunggu dan lihat perkembangan seterusnya!


Jangan lupa kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda untuk sama-sama mengikuti isu semasa yang hangat diperkatakan ini! Tekan butang kongsi sekarang!


Previous Post Next Post

Contact Form