Puteri Sarah: Kisah Peribadi Dijadikan Bahan Lawak? No Problem, Janji Tetap Cantik!



Pelakon jelita, Puteri Sarah Liyana, nampaknya tak mudah tersinggung walaupun kisah peribadinya dijadikan bahan jenaka di pentas Muzikal Lawak Superstar 4 (MLS4). Bersikap terbuka dan profesional, Puteri Sarah atau nama penuhnya Puteri Sarah Liyana Megat Kamaruddin, 39, menganggap semua itu sekadar gurauan yang mampu menceriakan suasana.


“Tak ada apa yang keterlaluan. Saya okay saja sebab ia lawak dan buat orang ketawa. Malah, ibu mentua saya pun tergelak masa tengok!” katanya dengan senyuman.


Menariknya, Puteri Sarah hadir memeriahkan program Zumba Bersama Abby Abadi anjuran Inayah Beauty di The iSpace, Petaling Jaya, sambil berkongsi pengalaman barunya di pentas komedi. Dalam program MLS4 yang disiarkan setiap Jumaat di saluran Astro Warna, Puteri Sarah bersama dua pelawak, Mamak Puteh dan Ilham Abata, membentuk kumpulan Gebu. Walaupun baru dalam arena komedi, dia tak kekok malah semakin seronok!


Pada minggu pertama MLS4, Mamak Puteh dan Ilham secara spontan menyelitkan gurauan tentang Puteri Sarah yang katanya tegas dan sering muncul di mahkamah. Penonton termasuk ibu mentuanya sendiri, Datin Patimah, sambut dengan gelak tawa!


“Seronok juga bila dapat tunjukkan sisi berbeza dalam diri. Saya tak perlu perbodohkan diri untuk buat lawak. Tetap kekal cantik tapi karakter tetap kelakar!" ujarnya dengan yakin.


Namun, Puteri Sarah mengakui bahawa menjadi seorang pelawak bukanlah tugas yang mudah. Katanya, pelawak perlu kreatif dan spontan, berbeza dengan pelakon yang sudah ada skrip.


“Mungkin selepas ini saya nak cuba lebih banyak watak komedi. Best juga sebab tak stress dan boleh banyak ketawa!” kata Puteri Sarah penuh semangat.


Tak sangka kan, di sebalik wataknya yang sering serius di layar perak, rupanya Puteri Sarah ada bakat terpendam dalam dunia komedi! Anda rasa macam mana? Menarik, kan?


Kalau korang rasa artikel ni best, jangan lupa kongsikan dengan kawan-kawan! Siapa tahu, mereka pun akan terhibur sama! 😄

Previous Post Next Post

Contact Form