Puteri Sarah Tak Anggap Penceraian Syamsul & Ira Sebagai 'Kemenangan', Pilih Bahagia Bersama Anak-Anak!



Dalam dunia selebriti, drama dan gosip memang tak pernah surut. Baru-baru ini, penceraian Syamsul Yusof dan Ira Kazar hangat diperkatakan, namun pelakon Puteri Sarah menegaskan bahawa itu bukanlah tanda 'kemenangan' buat dirinya.


Sarah atau nama penuhnya, Puteri Sarah Liyana Megat Kamaruddin, berusia 39 tahun, menjelaskan bahawa apa yang berlaku antara Syamsul dan Ira adalah takdir, dan dia tidak mahu dirinya dikaitkan dengan masalah tersebut.


"Ini semua ketentuan takdir. Saya tak anggap ia sebagai kemenangan buat diri saya. Saya tak ada kena mengena dengan cerita mereka," kata Sarah ketika ditemui di sidang media program Muzikal Lawak Superstar baru-baru ini.


Lebih jelas, Sarah meminta orang ramai untuk berhenti mengaitkan namanya dengan bekas suaminya, Syamsul. Menurutnya, dia kini bahagia menjalani kehidupan bersama anak-anak tanpa lagi memikirkan kisah lama.


"Sudah setahun lebih, saya dah lupakan semua dan teruskan hidup saya sendiri. Tolong, jangan kaitkan saya lagi, itu masalah mereka," katanya dengan tegas.


Sebelum ini, ada pihak yang menganggap keretakan rumah tangga Syamsul dan Ira sebagai ‘balasan’ atas apa yang pernah berlaku antara mereka bertiga. Namun, bagi Sarah, dia sudah lama melupakan segala yang berlaku dan kini fokus kepada kebahagiaan bersama dua anaknya, Syaikhul Islam yang berusia 7 tahun dan Sumayyah, 5 tahun.


Untuk pengetahuan, Sarah dan Syamsul telah berkahwin pada 8 Mac 2014 dan perkahwinan mereka berakhir pada 14 Jun tahun lalu. Syamsul kemudian berkahwin dengan Ira pada 6 Januari 2023, namun perkahwinan itu turut berakhir dengan penceraian pada 5 September baru-baru ini.


Jadi, buat mereka yang masih mempersoalkan kehidupan Puteri Sarah, beliau kini sudah move on dan memilih untuk fokus kepada masa depannya. Tak perlu lagi kaitkan beliau dengan cerita-cerita lama.


Jika anda rasa artikel ini menarik, jangan lupa untuk kongsikan dengan kawan-kawan! Siapa tahu, mereka pun nak tahu kisah sebenar di sebalik semua ini. 😊

Previous Post Next Post

Contact Form