"Sebaknya Abby Abadi, Peluk Model Mirip Anak Perempuannya, Marissa"



Dalam kehidupan, ada kalanya perasaan rindu datang tanpa diduga. Begitulah yang dilalui oleh pelakon Abby Abadi apabila perasaan rindunya kepada anak perempuan, Marissa Dania, tiba-tiba datang membuak-buak ketika menjalani penggambaran baru-baru ini.


Menerusi video yang dikongsikan di Instagram, Abby atau nama sebenarnya Arbaiyah Abdul Manan, tidak dapat menahan sebak apabila berhadapan dengan seorang model yang wajahnya begitu mirip dengan Marissa. Model yang dikenali sebagai Era Sazeli itu terlibat dalam penggambaran untuk sebuah jenama pakaian bersama Abby.


Abby dengan jujurnya meluahkan bahawa wajah Era seakan-akan sama dengan anak perempuannya, membuatkan dirinya tidak mampu menahan rasa rindu. Tanpa berfikir panjang, Abby bertindak memeluk gadis tersebut untuk melepaskan rindunya kepada Marissa.


“Kita tinggal beberapa helai baju je lagi, baru saya perasan wajah adik ni macam anak saya. Pada hujung video tu saya peluk dia sebab tiba-tiba rasa rindu, hanya rindu,” tulis Abby dalam kapsyen Instagramnya yang menyentuh hati ramai.


Netizen yang menonton video itu turut berkongsi rasa sebak, dengan ramai yang bersetuju bahawa wajah Era memang ada iras Marissa. Malah, ada yang turut memahami betapa dalamnya rasa rindu yang dilalui Abby.


Seperti yang ramai tahu, sebelum ini Marissa mengalami saat getir apabila melahirkan anak secara pra-matang, namun bayi itu meninggal dunia tidak lama selepas dilahirkan. Kisah ini sememangnya menyentuh hati ramai orang, lebih-lebih lagi apabila Abby turut berkongsi dia tidak mengetahui tentang kematian cucu sulungnya itu pada mulanya. Hal ini menimbulkan spekulasi bahawa hubungan Abby dan Marissa masih belum sepenuhnya pulih, walaupun sebelum ini mereka dilihat semakin rapat.


Kadang-kadang, rindu tidak memerlukan kata-kata. Pelukan itu sendiri sudah menceritakan segalanya.


Jangan lupa kongsikan kisah menyentuh hati ini dengan kawan-kawan anda. Siapa tahu, mereka pun pernah rasa rindu yang sama. Share artikel ini sekarang!

Previous Post Next Post

Contact Form