"Selamat Tinggal, Profesor McGonagall: Maggie Smith Menghembuskan Nafas Terakhir pada Usia 90 Tahun"



Pada hari Jumaat yang lalu, dunia hiburan telah kehilangan seorang lagi bintang yang menyinari layar perak bertahun-tahun lamanya. Pelakon veteran yang dikenali ramai sebagai Profesor McGonagall dalam siri filem Harry Potter, Dame Maggie Smith, telah meninggal dunia pada usia 90 tahun di Westminster, United Kingdom.


Maggie, yang penuh dedikasi terhadap kerjayanya, dilaporkan menghembuskan nafas terakhir dalam suasana yang damai, dikelilingi oleh keluarga dan rakan-rakan terdekat. Menurut kenyataan daripada anaknya, “Dia pergi dengan tenang pada awal pagi, dikelilingi oleh orang yang menyayanginya. Seperti mana hidupnya, dia menghargai privasinya hingga ke akhir hayat.”


Dilahirkan pada 28 Disember 1934 di Ilford, England, Maggie Smith memulakan perjalanan seni pada tahun 1952, menjadikannya salah seorang pelakon paling berpengaruh di dunia. Sepanjang kerjayanya yang luar biasa, beliau telah membintangi lebih 50 filem, dan penampilan terakhirnya adalah dalam filem The Miracle Club pada tahun lalu.


Selain watak ikonik Profesor McGonagall, Maggie juga terkenal dengan lakonannya dalam drama Downton Abbey dan telah dianugerahkan pelbagai pengiktirafan, termasuk dua Anugerah Oscar dan empat Anugerah Golden Globe.


Maggie Smith bukan sekadar seorang pelakon; beliau adalah seorang legenda. Lakonannya membawa kita ke dunia magis dan menyentuh hati kita dengan setiap watak yang dibawanya. Dunia seni pasti akan merindui bintang besar ini.


Jangan lupa kongsikan berita sedih ini bersama rakan-rakan anda yang juga meminati Maggie Smith dan filem-filemnya. Semoga legasi beliau akan terus hidup dalam hati peminatnya selama-lamanya. 🌹


#RIPMaggieSmith #ProfesorMcGonagall #HarryPotterLegends #DowntonAbbey #KongsiArtikelIni


Jika anda peminat Maggie Smith atau kenal seseorang yang meminatinya, jangan lupa untuk kongsi artikel ini dengan mereka. Sama-sama kita kenang kembali legasi luar biasa yang telah ditinggalkannya.

Previous Post Next Post

Contact Form