Syamsul Yusof Akhirnya Lega: “Alhamdulillah Semua Selesai”



Siapa tak kenal Syamsul Yusof, pengarah dan pelakon yang sering menjadi perhatian? Kali ini, Syamsul menghela nafas lega selepas urusan mahkamah mengenai penceraiannya dengan Ira Kazar akhirnya selesai. Namun, jangan harap untuk mendengar kisah lanjut tentang sebab penceraiannya kerana Syamsul memilih untuk tidak berkongsi butiran tersebut.


“Alhamdulillah, semua selesai. Tiada apa nak kongsi,” kata Syamsul kepada pihak media sejurus keluar dari Mahkamah Rendah Syariah Kuala Selangor.


Menurut laporan, Hakim Syarie Mohd Faizal Habib mengesahkan bahawa Ira Kazar melanggar taklik sebanyak lima kali sejak 14 Ogos lalu, menyebabkan talak jatuh. Tapi, Syamsul lebih memilih untuk menjaga privasi dan tidak mahu mengulas lanjut mengenai punca penceraiannya.


Walaupun begitu, Syamsul tidak lupa untuk berterima kasih kepada peminat-peminat yang sentiasa memberi sokongan dan semangat kepadanya. Menurutnya, dia menerima banyak mesej positif melalui WhatsApp dan media sosial. “Terima kasih atas doa-doa yang baik,” ujarnya dengan penuh penghargaan.


Untuk yang masih belum tahu, Syamsul dan Ira mendirikan rumah tangga pada 6 Januari 2023 di Selatan Thailand. Namun, ini bukanlah perkahwinan pertama Syamsul. Sebelum ini, dia pernah berkahwin dengan Puteri Sarah pada 8 Mac 2014, namun perkahwinan itu berakhir pada 14 Jun tahun lalu. Mereka dikurniakan dua cahaya mata, Syaikhul Islam, 7 tahun, dan Sumayyah, 5 tahun.


Kisah Syamsul ini mengingatkan kita bahawa kehidupan peribadi selebriti juga penuh dengan cabaran. Apa pun, kita doakan yang terbaik untuk masa depan Syamsul dan keluarganya.


Jom Kongsi Artikel Ini! Kalau korang rasa artikel ini menarik dan ada info yang korang rasa boleh beri manfaat pada orang lain, jangan lupa kongsikan dengan kawan-kawan! Tekan je butang share tu! 😊

Previous Post Next Post

Contact Form