Syamsul Yusof & Ira Kazar Sah Cerai Talak Satu - 5 Kali Langgar Taklik!





Setelah hanya 21 bulan berumah tangga, akhirnya pengarah terkenal Syamsul Yusof dan Ira Kazar disahkan bercerai talak satu pada Khamis lepas. Berita ini mengejutkan ramai apabila Mahkamah Rendah Syariah Kuala Selangor memutuskan penceraian tersebut berlaku selepas Ira melanggar taklik sebanyak lima kali sejak 14 Ogos lalu.


Hakim Syarie, Mohd Faizal Habib, membuat keputusan ini selepas meneliti dokumen yang difailkan oleh Ira pada 21 Ogos. Peguam yang mewakili Ira, Muhammad Fadhil Abd Razak, mengesahkan penceraian di luar mahkamah telah berlaku dan bersyukur kerana proses ini selesai dengan baik.


Penceraian Sah di Luar Mahkamah


Menurut Fadhil, penceraian di luar mahkamah ini disahkan sekitar jam 10.30 pagi. "Terima kasih kepada mahkamah kerana berjaya menyelesaikan kes ini dengan cepat," katanya. Namun, pihak media tidak dibenarkan untuk membuat liputan penuh mengenai kes ini di dalam galeri awam.


Pelanggaran Taklik Oleh Ira Kazar


Peguam Syamsul, Azmi Mohd Rais, menjelaskan bahawa Ira secara rela telah melanggar taklik tanpa sebarang paksaan. Difahamkan, Ira juga telah memulakan tempoh idahnya sejak 14 Ogos. Menurut Azmi, pelanggaran taklik ini berkaitan dengan hantaran media sosial yang dibuat oleh Ira, namun butirannya tidak diperincikan.


Perjalanan Kisah Syamsul & Ira


Untuk pengetahuan, Syamsul, 40, memfailkan perceraian terhadap Ira pada 19 Ogos lalu selepas hubungan mereka dikatakan sudah tiada persefahaman. Sebutan kes asalnya dijadualkan pada 25 September di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur.


Syamsul dan Ira berkahwin pada 6 Januari 2022 di Selatan Thailand, dan mendaftarkan perkahwinan mereka di Perlis pada 20 Januari 2023. Ini merupakan perkahwinan kedua Syamsul selepas bercerai dengan Puteri Sarah pada 14 Jun 2023. Hasil perkahwinan dengan Puteri Sarah, Syamsul dikurniakan dua anak, Syaikhul Islam, 7, dan Sumayyah, 5.


Kisah ini memang hangat diperkatakan dan pastinya ramai yang terkejut dengan berita ini. Jangan lupa kongsi artikel ini dengan kawan-kawan korang supaya mereka pun tahu perkembangan terkini!

Previous Post Next Post

Contact Form