"Tamara Tyasmara Lega Bekas Kekasih Dituntut Hukuman Mati – Harap Keadilan untuk Arwah Anak"



Pelakon terkenal, Tamara Tyasmara, akhirnya dapat menarik nafas lega setelah Jaksa Penuntut Umum (JPU) menuntut hukuman mati terhadap bekas kekasihnya, Yudha Afandi, atas kesalahan membunuh anak mereka, Dante, pada Januari lalu.


Sebagai seorang ibu yang kehilangan anak tunggal, Tamara merasakan hukuman yang dituntut itu setimpal dengan kejahatan yang dilakukan oleh Yudha. Meskipun tidak dapat hadir ke mahkamah, Tamara menerima keputusan tersebut dengan penuh kesyukuran.


"Hukuman yang dituntut itu memang sepadan dengan apa yang dia lakukan. Walaupun saya tidak hadir di mahkamah, tetapi saya lega mendengar berita ini. Semoga semuanya berjalan lancar dalam sidang selanjutnya," ujar Tamara.


Meskipun keputusan akhir masih di tangan hakim, Tamara berharap keadilan akan terus memihak kepada anaknya. Dia juga mengakui usaha keras pihak pendakwaan yang telah berusaha sebaik mungkin.


"Sekarang, hanya menunggu keputusan dari hakim. Jaksa sudah berusaha keras untuk sampai ke tahap ini. Semoga keputusan hakim tetap sama dengan tuntutan yang telah diberikan," tambahnya.


Pada sidang yang berlangsung di Mahkamah Negeri Jakarta Timur pada hari Isnin lalu, Yudha berdepan dengan tuntutan hukuman mati atas tindakannya yang kejam dan tidak berperikemanusiaan. Lebih menyayat hati, Yudha langsung tidak menunjukkan tanda penyesalan sepanjang perbicaraan berlangsung.


Meskipun bapanya menganggap tuntutan tersebut melampau, Tamara tidak terkesan dengan pandangan tersebut. Bagi Tamara, keadilan buat arwah anaknya lebih penting daripada segala kontroversi.


"Terserah dia nak kata apa. Itu hak dia. Saya di sini hanya bersyukur dengan tuntutan ini," jelas Tamara.


Tragedi ini bermula apabila Dante, anak tunggal Tamara, disahkan meninggal dunia pada 27 Januari lalu akibat lemas. Yudha, yang merupakan individu terakhir bersama Dante di lokasi kejadian, ditahan pihak berkuasa setelah rakaman CCTV menunjukkan dia bertindak ganas membenamkan kepala Dante beberapa kali sehingga menyebabkan kematian.


Kongsi Artikel Ini Bersama Rakan-rakan! Kisah tragis ini pastinya mengundang pelbagai perasaan di kalangan pembaca. Jangan lupa untuk kongsi artikel ini dengan rakan-rakan anda supaya kita sama-sama dapat mendoakan agar keadilan berpihak kepada Tamara dan arwah anaknya, Dante.

Previous Post Next Post

Contact Form