Tiada Lagi Drama Cinta: Zul Ariffin Kongsi Alasan Memilih Tawaran, Bukan Sebab ‘Besar Kepala’


Tinggalkan drama cinta dan lihat sisi baru pelakon terkenal, Zul Ariffin! Baru-baru ini, Zul Ariffin, yang kini berusia 37 tahun, berkongsi pandangannya mengenai pemilihan tawaran lakonan dalam satu majlis doa selamat untuk filem terbarunya, Sheriff: Narko Integriti. Jangan salah sangka, keputusan Zul untuk lebih berhati-hati dalam memilih watak bukanlah kerana dia ‘besar kepala’, tetapi kerana dia ingin memberikan yang terbaik dalam setiap karya yang diterimanya.


"Rasanya sekarang ini penerbit pun dah tahu watak macam mana nak beri kepada saya. Dalam filem biasa genre aksi," ujar Zul, yang nampaknya lebih selektif dalam pemilihan peranan. Dia menjelaskan, "Sekarang ini kenalah memilih apabila kita ada peluang berbuat demikian. Bukan kerana saya sudah ada nama, tetapi banyak perkara perlu difikirkan. Kalau berlakon filem aksi contohnya, saya perlu masa yang lama untuk lakukan persiapan sebelum memulakan penggambaran."


Dahulu, ketika mula-mula menapak dalam industri, Zul tidak mempunyai banyak pilihan dan menerima hampir semua tawaran. Namun, sekarang dia lebih selesa terlibat dalam filem dan lebih berhati-hati dalam menerima tawaran drama. "Kalau dulu ketika mula berlakon kita mahu mencipta nama dan saya tiada peluang untuk memilih. Mungkin sekarang tiada lagi Zul Ariffin yang dulu seperti dalam drama percintaan. Masih ada terima tawaran berlakon drama, tetapi perlahan-lahan saya cuba tolak," jelasnya.


Zul juga memberi sokongan penuh kepada pelakon baharu yang ingin menceburi bidang lakonan. Beliau berbangga melihat ramai pelapis yang muncul dalam industri dan tidak merasa cemburu. "Tak pernah pun rasa cemburu, saya sudah lalui semua itu ketika usia muda. Sekarang masa untuk move on. Jika ada pelakon baru mestilah saya akan sokong mereka. Apa yang penting mereka perlu cipta nama dahulu untuk orang kenal dan bukan hanya pengikut media sosial sahaja," tambah Zul.


Kalau anda peminat setia Zul Ariffin dan mahu mengetahui lebih lanjut tentang perkembangan terbaru beliau, jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda! 🌟


Jangan lepaskan peluang untuk mengikuti perjalanan kerjaya Zul Ariffin yang penuh inspirasi!

Previous Post Next Post

Contact Form