Tular Video KJ Sindir PM? Johan Tenang, Hanya Jalankan Tugas!"



Dalam dunia hiburan, kadang-kadang kontroversi boleh muncul dari perkara yang kecil. Baru-baru ini, satu video yang melibatkan pelawak terkenal dan penyampai radio Hot FM, Johan, menjadi tular kerana didakwa menyindir Perdana Menteri Malaysia ke-10, Datuk Seri Anwar Ibrahim (PMX). Tetapi, Johan dengan tenang menjelaskan bahawa dia hanya menjalankan tugasnya sebagai penyampai radio.


Johan, atau nama sebenarnya Mohammad Yazid Lim Mohd Aziz, 40, ketika ditemui di majlis tayangan filem terbaharu lakonannya Baik Punya Ah-Long, tidak mahu mengulas panjang tentang kecaman yang diterima. Menurutnya, isu ini seharusnya dijawab oleh pihak pengurusan stesen radio, bukan dirinya.


“Saya hanya bekerja. Seharusnya isu itu pihak pengurusan yang jawab. Saya hanya menjalankan tugas sebagai penyampai untuk hiburkan pendengar,” kata Johan sambil tersenyum kepada kami.


Kontroversi ini timbul apabila rakan penyampai Johan, Khairy Jamaluddin (KJ), dalam segmen Bekpes Hot, membuat gurauan spontan tentang manifesto PMX. KJ sempat mempromosikan dirinya untuk Anugerah Bintang Popular BH (ABPBH) ke-36 dengan berkata, “Sedara-sedara, hari ini saya menang, esok kita makan ramai-ramai!”


Gelagat ini mendapat sambutan gelak tawa daripada Johan dan Fara Fauzana yang turut mengendalikan segmen berkenaan. Namun, tidak semua pendengar berpuas hati, dan ramai yang menganggap gurauan itu keterlaluan.


Johan sendiri menerima teguran itu dengan hati terbuka dan menyifatkan ia sebagai peringatan untuk sentiasa berhati-hati dalam menjalankan tugas.


"Saya dah lama dalam industri. Sudah pelbagai yang saya tempuhi. Perkara begini saya anggap Allah jentik supaya beringat. Jangan terlalu selesa dengan apa yang kita lakukan," katanya lagi.


Sebagai seorang figura yang berpengalaman, Johan nampaknya tidak mudah melatah. Sikap profesional dan rendah diri yang ditunjukkannya patut dipuji.


Kalau korang nak tahu lebih lanjut tentang isu ini atau nak sokong Johan dalam bidang lakonannya, jangan lupa tengok filem terbaharu beliau Baik Punya Ah-Long! Jangan lupa juga untuk share artikel ini dengan kawan-kawan korang. Mana tahu, ada yang terlepas pandang kisah menarik ni! 😄


👉 Klik butang kongsi sekarang!

Previous Post Next Post

Contact Form