"Vida Nasihat Caprice, Cukuplah Buka Aib! Fokus Pada Keluarga Lebih Baik"



Dalam dunia yang semakin sibuk dengan isu-isu viral, kadang-kadang kita terlupa batasan. Itulah yang cuba disampaikan oleh usahawan terkenal, Datuk Seri Vida kepada penyanyi dan influencer Caprice. Baru-baru ini, Vida menasihatkan Caprice supaya berhenti daripada terus berkongsi kisah yang mungkin membuka aib orang lain. Menurut Vida, apa yang bermula sebagai usaha memberi kesedaran akhirnya boleh bertukar menjadi sesuatu yang mengaibkan.


Vida, atau nama sebenarnya Hasmiza Othman, mengambil contoh kes pemandu bas yang terpalit dengan dakwaan amang seksual terhadap kanak-kanak. Pada mulanya, perkongsian Caprice memang bertujuan untuk menyedarkan orang ramai, tetapi apabila isu itu dipanjangkan dengan pelbagai hantaran, ia seolah-olah telah melampaui batas dan menjadi aib kepada individu terlibat.


"Perlu Tahu Batasan, Jangan Sampai Mengaibkan"


Menurut Vida, terlalu banyak perkongsian mengenai isu yang sama boleh menjadi menjengkelkan dan akhirnya mengaibkan orang lain. "Tiap-tiap hari saya lihat benda yang sama sampai sudah jadi menjengkelkan dan jatuh kepada mengaibkan," katanya.


Vida juga menasihatkan Caprice supaya lebih memberi fokus kepada keluarganya sendiri, lebih-lebih lagi sebagai seorang ayah kepada anak perempuan. "Saya takut bila Tuhan uji kita, dia balikkan hati kita itu sekejap sahaja. Caprice pun ada anak perempuan, jadi lebih baik jaga keluarga daripada kita asyik ambil tahu hal orang lain," tambahnya.


Nasihat Penuh Kasih Sayang


Nasihat Vida ini sebenarnya datang daripada tempat yang baik. Beliau sendiri mengakui yang dia gembira melihat Caprice berkongsi tentang kehidupannya bersama isteri dan anak. "Saya suka tengok Caprice buat content bersama isteri dan anak. Content suami takut bini, itu sesuatu yang baik dan menyeronokkan," katanya. Namun, Vida berharap Caprice boleh mengurangkan perkongsian yang bersifat mengaibkan dan lebih fokus kepada hal-hal positif.


Call to Action


Apa pendapat anda tentang teguran Vida kepada Caprice ini? Adakah anda setuju bahawa kita perlu lebih berhati-hati apabila berkongsi di media sosial? Jom kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda! Mungkin ada yang boleh belajar sesuatu daripada teguran ini. Jangan lupa untuk klik "share" dan sebarkan kebaikan!

Previous Post Next Post

Contact Form