Wanita Dedah Kisah Duka: Diganggu Da’i Syed Ketika Isteri Sarat Mengandung


 Pendedahan Mengejut: Wanita Mengaku Diganggu Da’i Syed Ketika Isterinya Hamil


Belum sempat reda kontroversi Da’i Syed yang didapati bersalah atas kes rogol, muncul lagi satu pendedahan yang mengejutkan! Kali ini, seorang wanita tampil berani mendakwa dirinya diganggu oleh pendakwah selebriti tersebut, dan lebih mengejutkan, gangguan tersebut berlaku ketika isteri Syed, Hana Ismail, sedang sarat mengandung.


Menurut wanita itu, meskipun Syed tahu dia sudah berkahwin dan mempunyai anak, namun itu tidak menghalang Syed daripada mengajaknya berbual menerusi telefon.


“Dia tahu yang saya sudah berkahwin dan mempunyai anak, dan pada masa itu, isterinya pun sedang hamil. Tetapi dia tetap mengganggu saya dengan mesej seperti ‘jom call’ dan ‘nak call’,” kata wanita itu dalam satu perkongsian di laman sosial Thread.


Wanita tersebut turut berkongsi tangkap layar mesej di Instagram yang menunjukkan perbualannya dengan Syed. Pada mulanya, wanita itu menyangka Syed hanya mahu mendapatkan nasihat guaman daripadanya, namun perbualan mereka kemudian bertukar arah apabila Syed mula mengajaknya untuk menemaninya ke luar negara.


“Saya fikir dia mungkin nak nasihat undang-undang sahaja, tetapi bila dia mula bertanya fasal nak ikut ke Dubai, saya rasa sangat mencurigakan. Saya jenis yang bersangka baik tapi bukan bodoh, bahkan memahami maksud yang tersirat,” jelasnya lagi.


Wanita itu juga meluahkan rasa simpati terhadap isteri Syed, Hana, dan anak mereka yang baru dilahirkan.


“Kasihan kepada isterinya, tak akan dia tidak tahu tentang perangai suaminya macam ini,” luah wanita itu penuh simpati.


Untuk rekod, pada Jumaat lalu, Da’i Syed atau Syed Iqmal Syed Mohd Syaiful telah dihukum penjara 10 tahun dan tiga sebatan oleh Mahkamah Sesyen Shah Alam atas kesalahan merogol seorang wanita di sebuah kondominium lima tahun lalu. Syed dan Hana berkahwin pada 3 Disember 2022 dan mereka baru sahaja menyambut kelahiran cahaya mata perempuan pada 14 Ogos lalu.


Jangan lupa kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda! Mungkin ada yang perlu tahu kisah ini sebagai pengajaran buat semua.

Previous Post Next Post

Contact Form