"Wow! 5 Penyanyi Terkaya Dunia 2024: Jay Z, Taylor Swift & Lain-Lain Kumpul Kekayaan Berganda!"


 Tahun 2024 membawa berita gembira buat dunia muzik dengan beberapa nama besar yang terus mengumpul kekayaan dari hasil kerja keras mereka! Kali ini, kita lihat lima penyanyi Hollywood yang berada di tangga teratas sebagai artis paling kaya di dunia. Mungkin anda sudah biasa dengan nama-nama ini, tapi mari kita lihat betapa hebatnya pencapaian mereka!


Jay Z

Penyanyi yang berusia 54 tahun ini menduduki tempat teratas dengan aset mencecah AS$3.71 bilion (RM16.01 bilion)! Jay Z, yang juga dikenali sebagai seorang penerbit dan usahawan, telah memenangi 24 trofi Anugerah Grammy dan terus mencipta kejayaan yang cemerlang dalam industri muzik.


Rihanna

Bintang pop yang satu ini memang tidak perlu diperkenalkan lagi. Rihanna, dengan kekayaan sebanyak AS$2.08 bilion (RM8.97 bilion), adalah salah seorang bintang pop terkaya di dunia. Sebahagian besar kekayaannya datang dari produk kecantikannya, Fenty Beauty, yang terus mendapat perhatian global.


Paul McCartney

Penyanyi dan pemuzik berusia 82 tahun ini memiliki aset sebanyak AS$1.93 bilion (RM8.33 bilion). Selain kejayaan dalam muzik, perniagaan juga memberikan sumbangan besar kepada kekayaannya. McCartney memang telah lama memukau dunia dengan bakat muziknya!


Taylor Swift

Taylor Swift tidak asing lagi dalam senarai ini dengan aset sebanyak AS$1.63 bilion (RM7.03 bilion). Kejayaan konsert jelajah di seluruh dunia telah menjadikannya salah seorang penyanyi terkaya. Taylor terus membuktikan kehebatan dan daya tarikannya dalam industri muzik.


Bruce Springsteen

Bruce Springsteen baru sahaja menyertai kumpulan jutawan dengan aset sebanyak AS$1.60 bilion (RM6.90 bilion). Dia juga menjual katalog muziknya kepada Sony pada tahun 2021, termasuk 300 lagu dan 20 album, yang merupakan langkah besar dalam perjalanan kerjayanya.


Jadi, itulah lima penyanyi terkaya dunia untuk tahun 2024! Dengan pencapaian yang mengagumkan ini, mereka terus membuktikan bahawa muzik bukan sahaja dapat menghiburkan tetapi juga menjana kekayaan yang luar biasa.


Jangan lupa untuk kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda! Mungkin mereka juga ingin tahu siapa yang memimpin senarai penyanyi terkaya dunia tahun ini. Teruskan mengikuti berita terkini dan jadilah yang pertama tahu tentang pencapaian hebat dalam dunia muzik!

Previous Post Next Post

Contact Form