Yusry Abdul Halim: Usia 51 Tahun, Tapi Masih Cergas dan Sihat!


Bila umur mencecah 51 tahun, banyak orang mula mengeluh tentang usia dan masalah kesihatan. Tapi, bagi pengarah terkenal Datuk Yusry Abdul Halim, usianya bukan halangan untuk tampil sihat dan segar. Malah, dia sangat mementingkan penampilan diri dan kesihatan.


Dalam satu temubual dengan kami, Yusry berkongsi bahawa dia kini sedang menjalani rawatan untuk mengatasi masalah lingkaran gelap bawah mata. Kenapa? Kerana dia mahu memastikan tiada fitnah timbul mengenai kesihatannya. Menurutnya, dia tidak mahu orang menganggap dia sakit hanya kerana lingkaran gelap yang ada pada matanya.


"Umur saya dah 51 tahun, tapi saya tak malu dengan perkara itu. Asalkan saya nampak sihat pada usia ini, itu sudah cukup. Saya memang tak mahu kelihatan sakit," kata Yusry.


Yusry juga mengakui bahawa dia tidak mahu orang meragui kesihatannya hanya kerana masalah lingkaran mata yang sering dipandang sebelah mata. "Saya sihat sahaja, cuma lingkaran mata itu yang kadang-kadang membuatkan orang fikir yang bukan-bukan. Jadi, saya ambil keputusan untuk rawat masalah ini di klinik pakar kulit," jelasnya.


Dalam perkembangan lain, Yusry juga bercakap tentang isterinya, Datin Lisa Surihani, yang kini giat berusaha menurunkan berat badan dengan bersenam. Lisa kini kerap ke gim dan Yusry mengakui melihat perubahan yang ketara pada isterinya. Walaupun dia sering sibuk dengan jadual kerja, Yusry memberi sokongan penuh kepada usaha Lisa.


"Lisa mula-mula agak liat, tapi selepas itu dia konsisten bersenam setiap hari. Saya nampak perbezaan yang jelas dan saya bangga dengan usaha dia. Dia pernah ajak saya pergi gim sekali, tapi jadual saya yang padat membuatkan saya tak dapat ikut serta," tambah Yusry.


Pasangan bahagia ini berkahwin pada 23 Februari 2012 dan dikurniakan tiga orang anak – Yahaira Leanne, 9, Yusof Leonne, 7, dan Yunos Laith yang kini berusia 3 tahun.


Tak ketinggalan, Yusry juga akan terlibat dalam filem terbaru, "Duyung Lagenda Aurora" bersama barisan pelakon hebat seperti Maya Karin, Saiful Apek, dan banyak lagi. Penggambaran filem ini akan berlangsung dari 13 September hingga 13 Oktober 2024 dan dijangka tayang pada suku tahun ketiga 2025.


Jangan lupa kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda! Siapa tahu mereka juga boleh ambil inspirasi dari kesungguhan Yusry dan Lisa dalam menjaga kesihatan dan penampilan. 😊

Previous Post Next Post

Contact Form