"Zaki Yamani Pilih Universiti Swasta Walau Terima Tawaran UiTM – Ada Sebab Tersendiri!"



Wah, nampaknya penyanyi muda, Zaki Yamani, tak main-main bila melibatkan masa depan pendidikannya! Baru-baru ini, Zaki telah dedahkan bahawa dia sebenarnya menerima tawaran daripada Universiti Teknologi Mara (UiTM), tetapi terpaksa menolaknya. Eh, kenapa pula tolak UiTM?


Menurut Zaki, dia ada sebab tersendiri kenapa memilih untuk melanjutkan pelajaran di universiti swasta, walaupun ramai yang sangka dia tak dapat peluang di universiti awam. Dalam satu hantaran di InstaStory, Zaki berkata, "Siapa kata saya tak dapat UiTM, saya dapat saja tawaran itu. Alhamdulillah. Tapi saya tetap memilih MSU atas sebab-sebab tertentu. Cuma saya ada alasan tersendiri."


Untuk menutup mulut spekulasi, Zaki turut berkongsi gambar surat tawaran UiTM yang diterimanya. Hebat kan?


Walaupun ada yang berteka-teki kenapa Zaki memilih universiti swasta, dia sempat berpesan kepada bapanya, penyanyi lagenda Datuk Jamal Abdillah, supaya tidak berkongsi semua perkara dengan orang ramai. "Chill Baba, tak semua benda kita kena bagitahu orang," katanya dengan penuh santai.


Sebelum ini, Zaki juga pernah mencuri perhatian ramai apabila mendedahkan dia sanggup mengeluarkan sebanyak RM40,000 untuk menampung kos pengajiannya di universiti swasta. Perkara ini mencetuskan pelbagai spekulasi, malah ada yang mendakwa Jamal Abdillah mengabaikan pendidikan anaknya. Namun, Jamal dengan tenang menjelaskan bahawa beliau sedia menanggung pembiayaan pelajaran Zaki, walaupun Zaki berkeras mahu membayar sendiri.


Wah, nampaknya Zaki memang seorang yang berdikari dan matang dalam membuat keputusan penting! Apa pun, semoga Zaki berjaya dalam pengajian dan kerjaya muziknya.


Kalau korang rasa artikel ini menarik, jangan lupa kongsikan dengan kawan-kawan korang ya! 😊

Previous Post Next Post

Contact Form