"Aaron Aziz Belanja Besar RM140,000 Setahun Demi Pendidikan Anak – Inspirasi Hebat Buat Ibu Bapa!"



Kalau korang peminat dunia hiburan, mesti kenal dengan pelakon hebat, Datuk Aaron Aziz. Baru-baru ni, Aaron kongsi cerita tentang pengorbanannya untuk pendidikan anak keduanya, Dwi Ariana. Tak kisah belanja besar, Aaron sanggup keluarkan RM140,000 setahun untuk pastikan anaknya dapat sambung pengajian dalam bidang Psikologi Forensik di Universiti Surrey, England.


Walaupun Dwi dapat biasiswa sebanyak RM20,000, tapi kos pengajian masih tinggi. Aaron dan isteri, Datin Diana Halik, perlu tanggung lebihan kos tu. Namun, bagi Aaron, pelaburan dalam pendidikan anak-anak adalah satu perkara yang sangat berbaloi.


"Rezeki Boleh Dicari, Ilmu Lebih Penting"

Aaron memang ada prinsip kuat dalam hal ni. Katanya, duit boleh dicari, tapi pendidikan anak-anak tak boleh diabaikan. Menariknya, setiap kali dia keluarkan duit untuk pendidikan anak, rezeki lain sentiasa datang. Kadang-kadang, rezeki tu lebih besar daripada yang dibelanjakan. Wow, memang betul-betul yakin dengan konsep rezeki dari Allah!


Sebagai ibu bapa, Aaron dan isterinya memang tak berkira bila bab pendidikan. Mereka nak pastikan anak-anak dapat kejar impian masing-masing tanpa kekangan kewangan.


Anak Belajar Berdikari

Walaupun segala keperluan disediakan, Aaron tetap ajar anak-anaknya untuk hidup berdikari. Contohnya, Dwi perlu cari penginapan sendiri bila masuk tahun kedua di England, dan dia juga dibenarkan bekerja sambil belajar. Aaron tegaskan, bukan semua permintaan anak akan dipenuhi dengan mudah. Mereka kena belajar cari duit sendiri, supaya tahu erti susah payah dan berdikari.


Inspirasi Buat Semua

Kisah Aaron ni boleh dijadikan inspirasi buat ibu bapa di luar sana. Pendidikan anak-anak memang penting, dan kalau kita mampu, janganlah berkira dalam hal ni. Kita mungkin keluarkan banyak duit, tapi percayalah, rezeki akan sentiasa ada kalau niat kita betul.


So, apa pendapat korang tentang pengorbanan Aaron Aziz ni? Hebat, kan? Jangan lupa share artikel ni dengan kawan-kawan korang, supaya lebih ramai dapat inspirasi daripada cerita ni!


Jom sebarkan semangat pendidikan kepada semua! Klik butang share sekarang dan kongsikan artikel ni dengan rakan-rakan anda!

Previous Post Next Post

Contact Form