Aedy Ashraf Akhirnya Raih Anugerah Pertama Selepas 24 Tahun, Pesan Untuk Pelakon Muda: "Jangan Berhenti Berangan!"


 Siapa sangka, selepas 24 tahun berjuang dalam industri hiburan, pelakon Aedy Ashraf akhirnya mengenggam trofi anugerah pertamanya! Malam Jumaat lalu, Aedy, yang juga dikenali sebagai Mohammad Addy Ashraf Rosmadi, 31, dinobatkan sebagai Aktor Filem Popular di Anugerah Bintang Popular BH ke-36 (ABPBH36). Satu pencapaian yang pasti menjadi kenangan manis dalam kerjayanya!


Bersyukur dengan pengiktirafan tersebut, Aedy mengakui bahawa dia tidak pernah mengharapkan sebarang anugerah selama ini. Baginya, berlakon adalah minat sejatinya dan dia melakukannya dengan penuh keikhlasan. “Saya tak pernah pegang anugerah, tiba-tiba dapat pelakon filem popular, saya sangat gembira dan bersyukur,” ungkapnya kepada kami.


Ketika ditemui pada sidang media malam kemuncak ABPBH36 di Auditorium Majlis Bandaraya Shah Alam, Aedy memberi nasihat kepada pelakon muda di luar sana. Dia percaya bahawa tidak ada salahnya untuk mempunyai impian besar, meskipun kadang-kadang impian itu tampak sukar untuk dicapai. “Bagi saya, angan-angan sangat penting. Bermimpilah setinggi yang mungkin kerana ia percuma! Jika tidak sampai ke bintang, sekurang-kurangnya kita dapat yang hampir,” katanya penuh motivasi.


Di samping itu, Aedy turut tercalon dalam kategori Aktor TV Popular, tetapi harus akur dengan kemenangan Hun Haqeem. Namun, itu tidak mematahkan semangatnya. Mula berlakon sejak usia tujuh tahun sebagai pelakon tambahan, Aedy juga merupakan anak kepada aktres terkenal, Leeza Zain, yang mencipta nama pada era 90-an.


ABPBH36 menyaksikan 16 kategori utama dan lima kategori ekstra Tonton Paling Popular, dihoskan oleh trio pengacara berbakat iaitu Didie Alias, Riena Diana, dan Haniff Hamzah.


Jadi, kepada semua peminat hiburan dan pelakon muda, teruskan berangan dan jangan pernah berhenti! Kongsi artikel ini dengan kawan-kawan supaya mereka juga dapat terinspirasi oleh perjalanan Aedy Ashraf yang mengagumkan!

Previous Post Next Post

Contact Form