Aliff Aziz & Ruhainies: Kes Khalwat di Mahkamah, Doakan Yang Terbaik untuk Mereka!


Baru-baru ini, nama penyanyi Aliff Aziz dan pelakon Ruhainies menjadi perhatian ramai apabila mereka hadir ke Mahkamah Tinggi Syariah Wilayah Persekutuan, Kuala Lumpur, untuk perbicaraan kes khalwat. Kejadian ini terjadi pada pukul 9.30 pagi, Khamis yang lalu, dan tentunya ramai yang menanti-nantikan perkembangan selanjutnya.


Aliff yang tampil dengan gaya santai mengenakan pakaian hitam dan seluar kelabu, manakala Ruhainies pula anggun dalam jubah merah jambu. Keduanya tidak lupa untuk memberikan senyuman mesra ketika berhadapan dengan media, walaupun situasi yang dihadapi agak mencabar.


Dalam sesi mahkamah tersebut, Ruhainies atau nama penuhnya Nur Ruhainies Farehah binti Zainul Ilyas, 32 tahun, memohon agar orang ramai mendoakan yang terbaik untuk mereka. “Mohon doakan yang baik-baik,” katanya kepada kami. Pastinya, sokongan dan doa daripada peminat amatlah dihargai!


Sejarah Kes Khalwat Mereka


Untuk makluman, pada 3 Julai lalu, Aliff dan Ruhainies telah mengaku tidak bersalah di hadapan Hakim Abu Suffian Abu Yaziz atas pertuduhan berkhalwat. Kes ini melibatkan dakwaan mereka bersekedudukan di sebuah kondominium mewah di Kuala Lumpur pada 9 Mac yang lalu. Mereka didakwa mengikut Seksyen 27(a) dan 27(b) Akta Kesalahan Jenayah Syariah (Wilayah-Wilayah Persekutuan) 1997 yang memperuntukkan denda maksimum RM3,000 atau penjara tidak lebih dua tahun, atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.


Kes ini mendapat liputan luas di media, terutama kerana Aliff sebelumnya telah bercerai dengan bekas isterinya, Bella, pada 13 Jun lalu. Mereka mempunyai dua orang anak yang masih kecil, iaitu Mohamad Ayden Adrean, 7 tahun, dan Ara Adreanna, 4 tahun.


Doakan yang Terbaik untuk Mereka!


Kita sebagai peminat, sudah tentu ingin melihat Aliff dan Ruhainies melalui fasa ini dengan sebaiknya. Mari kita semua doakan yang terbaik untuk mereka agar proses perbicaraan ini berjalan lancar dan diakhiri dengan berita baik. Sokongan anda sangat penting dalam situasi seperti ini!


Jangan lupa untuk berkongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda! Mungkin ada antara mereka yang ingin tahu lebih lanjut tentang perkembangan kes ini. Klik butang kongsikan dan sebarkan informasi ini!

Previous Post Next Post

Contact Form