As'ad Motawh Buat Kejutan untuk Ibu-Ibu: Tindakan Mulia atau Salah Sasaran?


Penyanyi muda berbakat, As'ad Motawh, telah menarik perhatian ramai netizen apabila dia memilih untuk berbuat baik dengan menyumbangkan RM1,000 untuk ibu-ibu yang memerlukan. Dalam satu hantaran di Instastory miliknya, As'ad mendedahkan bahawa dia telah menyembunyikan duit tersebut di dalam tin susu di sebuah pasar raya di Kepong, Kuala Lumpur.


“Saya ada sembunyikan wang keseluruhan RM1,000 di Lotus, Kepong di bahagian susu bayi untuk memberi kejutan kepada ibu-ibu di luar sana,” jelas As'ad, yang berusia 23 tahun. Dengan harapan bahawa sumbangannya dapat meringankan beban golongan ibu dalam membeli barangan keperluan bayi, penyanyi lagu Senyum ini sememangnya berhasrat untuk melakukan kebaikan.


Kebaikan yang Diterima dengan Pelbagai Reaksi

Namun, tidak semua netizen menyambut baik inisiatif mulia As'ad. Ada yang berpendapat bahawa memilih jenama susu yang mahal tidak akan membantu golongan yang kurang berkemampuan.


“Letak dekat jenama susu yang marhaen, insha-Allah akan lebih banyak membantu.” kata seorang netizen. “Semua susu mahal-mahal dia letak, rezekilah siapa yang dapat,” tambah mereka lagi.


Meskipun ada suara-suara negatif, tindakan As'ad tetap mendapat pujian kerana niatnya yang murni untuk membantu. Ini menunjukkan bahawa dalam setiap kebaikan yang dilakukan, pasti akan ada pelbagai pandangan yang muncul.


Kesimpulan

Jadi, apa pendapat anda? Adakah tindakan As'ad ini satu langkah yang tepat, atau sebaliknya? Jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda! Mari kita bincangkan bersama!

Previous Post Next Post

Contact Form