Asya B Terima Kritikan Dengan Lapang Dada: Cabaran Sebelum Kejayaan di Malaysia!



Penyanyi berbakat dari Singapura, Asya B, baru-baru ini mengejutkan ramai apabila menyatakan hasratnya untuk melebarkan sayap karier seni di Malaysia. Namun, tak disangka, niat murni ini tidak mendapat respon positif dari segelintir masyarakat Malaysia. Tapi jangan salah faham! Asya memilih untuk tidak melatah dan menganggap semua ini sebagai cabaran yang harus dilalui oleh seorang artis.


Menerusi kenyataannya, Asya atau nama sebenarnya Nurasya Abdul Rahim, 34, meluahkan rasa terkejut dengan kritikan yang diterima. Ada yang bertanya, “Tak boleh cari makan di Singapura ke sampai nak datang ke Malaysia?” Asya dengan tenang menjawab, “Saya terima perkara ini dengan hati terbuka. Lagipun, saya sedar yang saya berada di negara orang, jadi saya perlu jaga akhlak dan menghormati penduduk di Malaysia.”


Walaupun perjalanan dalam bidang muziknya mungkin agak lambat, Asya sudah memiliki pelbagai pengalaman berharga. Menariknya, beliau pernah berkhidmat sebagai penyanyi di sebuah kelab di Singapura dan sudah menyanyi sejak zaman sekolah. “Saya mula dengan menyertai pasukan koir, di situ saya belajar tentang teknik pernafasan dan nyanyian. Saya juga pernah sertai pasukan orkestra dan bekerja separuh masa sebagai penyanyi di kelab malam,” ujarnya dengan bangga.


Kini, Asya teruja kerana dapat bekerjasama dengan penyanyi dan komposer terkenal, Zul 2 by 2, menerusi single terbarunya, "Sayang Padamu". Lagu yang dihasilkan oleh Asya sendiri ketika berusia 16 tahun itu telah disusun semula oleh Zul dan dilancarkan sebagai single rasmi. “Kami berkenalan melalui live TikTok. Dia tanya sama ada saya ada lagu sendiri, dan saya berikan ‘Sayang Padamu’ kepadanya. Dia kata lagu saya bagus dan hasil gubahan asalnya sangat menarik! Saya terus jatuh cinta dengan lagu saya sendiri,” katanya.


Single "Sayang Padamu" sudah pun dilancarkan pada bulan September lalu dan kini boleh didapati di semua platform penstriman. Jadi, jangan lepaskan peluang untuk mendengar karya menarik Asya B!


Jom kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda dan sama-sama sokong perjalanan seni Asya B di Malaysia!

Previous Post Next Post

Contact Form