Awie Pilih Diam, Isu Bersama JoBranko Jadi Perbualan Hangat! Kenapa Penyanyi Terkenal Ini Tak Nak Buka Mulut?


Baru-baru ini, penyanyi tersohor Datuk Awie, atau nama sebenarnya Ahmad Azhar Othman, 56, menjadi tumpuan apabila memilih untuk tidak membuka mulut mengenai konflik yang masih berlarutan dengan bekas gitaris kumpulan Wings, JoBranko. Meskipun kisah mereka masih belum mencapai penyelesaian, Awie berpendapat bahawa mendedahkan segala perkara bukanlah cara terbaik untuk menyelesaikan masalah.


Dalam satu hantaran di Facebook, Awie menyatakan, "Perlukah saya berkata-kata? Perlukah saya buka segalanya untuk semua orang tahu apa sebenarnya berlaku? Rasanya itu bukan saya. Biarlah dia terjun dengan labu-labi dia." Wow, sungguh tegas!


Hantaran tersebut dipercayai ditujukan kepada JoBranko, terutamanya selepas bekas gitaris itu mengungkapkan hasrat untuk bersemuka dengan Awie bagi memulihkan keadaan. Namun, Awie tidak terkesan dengan ajakan tersebut dan lebih selesa dengan pendekatannya yang berdiam diri.


Dalam kenyataannya, Awie turut memohon maaf jika ada kenyataan yang disalah tafsir oleh JoBranko. “Mohon maaf jika saya buat kenyataan yang salah, Tuhan merahmati kamu," katanya. Ternyata, Awie masih mahu menjaga adab dan hormat walaupun dalam situasi yang rumit.


Sebelum ini, Awie ingin merapatkan kembali hubungan dengan JoBranko dan kumpulannya, Barbarik, tetapi hasrat tersebut tidak menjadi kenyataan. Menurut laporan, kumpulan Barbarik didakwa meletakkan harga tinggi untuk menyertai Rock Warrior Music Festival (RWMF) yang dianjurkan oleh Awie sendiri.


JoBranko menegaskan bahawa Barbarik mempunyai hak untuk menetapkan harga yang sesuai berdasarkan pengalaman, bakat, dan reputasi mereka. RWMF akan berlangsung di KL Base, Sungai Besi pada 23 dan 24 November nanti. Jadi, adakah kita akan melihat penyelesaian antara mereka sebelum festival itu?


Konflik di antara Awie dan JoBranko bermula sejak 2016, apabila JoBranko mengambil keputusan untuk keluar dari Wings, dan ia dipercayai berpunca daripada perselisihan dalaman yang telah mencetuskan rasa kurang senang di kalangan mereka.


Jadi, apa pendapat anda tentang situasi ini? Adakah Awie seharusnya membuka mulut atau terus memilih untuk berdiam diri? Kongsikan pandangan anda di ruangan komen dan jangan lupa untuk kongsi artikel ini dengan kawan-kawan supaya kita semua dapat mengikuti perkembangan kisah menarik ini!

Previous Post Next Post

Contact Form