Azlan Komeng Patah Kaki & Tangan, Isteri Cerita Detik Cemas: “Dia Gunakan Badannya Lindungi Saya Dari Dirempuh!”



Detik Ngeri Kemalangan Azlan Komeng: Pengorbanan Seorang Suami Yang Selamatkan Isteri Tersayang


Siapa sangka, perjalanan biasa di Kuala Lipis bertukar menjadi detik yang paling menakutkan buat pelakon terkenal Azlan Komeng dan isterinya, Nur Nilam Ortiz. Pada Jumaat lalu, pasangan ini terlibat dalam satu kemalangan ngeri yang hampir meragut nyawa mereka. Namun, berkat pengorbanan besar Azlan, Nur Nilam terselamat daripada kecederaan serius.


"Dia Gunakan Badannya Untuk Lindungi Saya"


Nur Nilam berkongsi detik cemas itu dengan penuh kesyukuran. Dalam perjalanan menuju ke tapak perniagaan, kereta jenis Perodua Kancil yang dipandu Azlan bertembung dengan sebuah kenderaan lain. Kesan daripada perlanggaran itu, Azlan mengalami kecederaan serius - patah tangan kiri dan kaki kanan. Namun, yang paling menyentuh hati ialah tindakan Azlan yang dengan pantas menggunakan badannya sendiri untuk melindungi Nur Nilam daripada rempuhan.


"Saya Mungkin Mati Kalau Dia Tak Ada Di Sisi Saya"


Menurut Nur Nilam, jika bukan kerana tindakan suaminya, mungkin dia tidak akan berada di sini hari ini. "Masa kejadian itu, mungkin saya yang mati dahulu kalau dia tak guna badan dia untuk halang saya daripada dirempuh," katanya penuh emosi.


Walaupun Nur Nilam hanya mengalami luka ringan, trauma dari insiden itu masih menghantui dirinya. “Saya tak tahu macam mana saya nak hidup tanpa suami saya,” ujarnya sambil memohon doa daripada orang ramai untuk kesembuhan suaminya.


Kenderaan Remuk, Azlan Terbaring Di Hospital


Pelakon Sharifah Shahora yang juga rakan rapat pasangan ini turut memuat naik beberapa foto di media sosial. Foto-foto itu menunjukkan keadaan kereta mereka yang remuk teruk di bahagian hadapan serta keadaan Azlan yang sedang terbaring di hospital dengan tangan dan kakinya berbalut.


Kini, Azlan sedang menerima rawatan lanjut di Hospital Kuala Lipis, Pahang. Keadaan suami kesayangan Nur Nilam masih belum pulih sepenuhnya, namun harapan masih tinggi agar dia segera sembuh.


Doa & Sokongan Diperlukan


Buat masa ini, apa yang paling diharapkan oleh Nur Nilam adalah doa dari kita semua. "Saya minta anda semua tolong doakan kesembuhan suami saya. Kami sangat memerlukan sokongan anda," tambahnya lagi.


Kemalangan ini memang mengajar kita betapa berharganya nyawa dan pengorbanan seorang suami yang sanggup melakukan apa saja demi orang yang dicintainya. Sama-samalah kita doakan agar Azlan cepat sembuh dan kembali pulih seperti sediakala.


Jangan lupa kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda! Mungkin cerita ini akan menjadi inspirasi buat mereka yang sedang melalui ujian hidup. #DoaUntukAzlan #PengorbananSeorangSuami #AzlanKomengCepatSembuh

Previous Post Next Post

Contact Form