"Bangga! Anak Puteri Sarah & Syamsul Raih Semua 'A' - Termasuk Pendidikan Islam & Bahasa Mandarin!"



Siapa tak bangga bila anak berjaya, kan? Begitulah perasaan pelakon popular, Puteri Sarah Liyana, bila anak sulungnya, Syaikhul Islam, berjaya mengharumkan nama keluarga dengan keputusan cemerlang dalam semua subjek! Bukan calang-calang ya, Syaikhul yang baru berusia 7 tahun berjaya dapat semua ‘A’, termasuk subjek Pendidikan Islam dan Bahasa Mandarin. Hebat betul!


Melalui perkongsian di TikTok, Sarah berkongsi detik-detik gembira di hari kad laporan anaknya. Bayangkan, Syaikhul berjaya dapat markah penuh 100% untuk subjek Pendidikan Islam! Bukan senang tau nak capai tahap ni, apatah lagi untuk murid tahun satu. Lagi buat Sarah tambah bangga, Syaikhul turut dapat A dalam Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris, Matematik, Sains, dan Bahasa Mandarin. Wow, lengkap segala aspek!


Walaupun ada beberapa subjek yang tak capai sasaran yang mama Sarah harapkan, tapi bagi dia usaha gigih Syaikhul tu dah cukup membanggakan. Katanya, “Alhamdulillah syukur, mama sangat bangga!” Siapa je tak bangga dengan pencapaian anak macam ni, kan?


Sarah turut menitipkan nasihat buat Syaikhul supaya terus berusaha bukan saja dalam pelajaran, tapi juga dalam kehidupan. Belajar rajin-rajin, jangan lupa latihan bola sepak, dan paling penting, jadi anak yang soleh dan dengar cakap mama!


Tak kurang juga, Sarah yang mesra dipanggil ‘Mama Sarah’ turut berjanji untuk berjumpa dengan cikgu STEM Syaikhul bagi memastikan anaknya terus cemerlang dalam bidang tersebut.


Bagi yang belum tahu, selain Syaikhul, Sarah juga ada seorang anak perempuan, Sumayyah, berusia 5 tahun, hasil perkahwinannya dengan pengarah terkenal, Syamsul Yusof. Walaupun mereka telah berpisah pada tahun lepas, nampaknya kasih sayang dan fokus Sarah terhadap anak-anaknya tetap tak berubah, malah semakin kuat.


Ini adalah contoh ibu yang sentiasa memberikan yang terbaik buat anak-anaknya, walaupun dalam apa jua keadaan. Semoga kejayaan Syaikhul ni jadi inspirasi buat kita semua untuk lebih menyokong dan memberi motivasi kepada anak-anak kita.


Kalau korang rasa artikel ni menarik, jangan lupa kongsikan dengan kawan-kawan! Mungkin boleh jadi inspirasi untuk ibu bapa di luar sana juga. šŸ‘šŸŒŸ


Call to action:

Jom sebarkan kegembiraan dan inspirasi ini! Kongsi artikel ini dengan rakan-rakan dan keluarga, siapa tahu boleh jadi motivasi untuk lebih ramai ibu bapa di luar sana! šŸ˜ #BanggaAnak #MotivasiBelajar #Inspirasi

Previous Post Next Post

Contact Form