"Filem 'Abang Adik' Berjaya Ke Peringkat Oscar Ke-97! Satu Lagi Kebanggaan Malaysia!"



Malaysia sekali lagi mengukir sejarah dalam industri filem apabila filem Abang Adik dipilih untuk mewakili negara di Anugerah Oscar ke-97! Filem arahan Jing Ong ini bakal berentap dalam kategori Filem Cereka Antarabangsa Terbaik pada Mac tahun depan. Wah, bangga habis kan?


Mesti korang nak tahu, filem Abang Adik ni dah memang mencipta nama di persada antarabangsa sebelum ni. Antara kemenangan terbesar adalah di Festival Filem Asia New York dengan Anugerah Filem Terbaik Uncaged Competition ke-22. Tak cukup dengan itu, filem ini juga membawa pulang trofi Golden Mulberry di Black Dragon Critics Award. Hebat kan?


Dan tunggu dulu! Filem ni jugak menang besar di Far East Film Festival ke-25 di Itali, dengan Filem Cereka Terbaik sebagai pengiktirafan. Memang tak dinafikan, lakonan mantap daripada Jack Tan dan Kang Ren Yu juga mencuri perhatian. Dua pelakon hebat ni berjaya merangkul trofi Pelakon Lelaki Terbaik dan Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik di Malaysia Global Golden Awards (MGGA) 2024. Memang layak sangat!


Kalau korang terlepas tengok filem ni kat pawagam, tahu tak yang kutipan filem Abang Adik mencecah RM5.7 juta semasa ditayangkan pada Disember tahun lalu? Ramai betul yang sokong!


Abang Adik bukan filem biasa-biasa. Ia mengisahkan hubungan dua beradik yang tinggal di ibu kota dan berdepan masalah tak ada permit sebagai warganegara. Kisah Abang dan Adi yang saling menyayangi ini penuh dengan emosi, apatah lagi apabila Abang yang dilakonkan oleh Kang Ren Yu adalah seorang lelaki kelainan upaya. Sedih, menyentuh perasaan, tapi penuh dengan kasih sayang.


Jadi, jom sama-sama kita sokong filem Abang Adik di peringkat Oscar! Siapa tahu, kali ni Malaysia mungkin boleh bawa pulang trofi Oscar!


Jangan lupa kongsi artikel ni dengan kawan-kawan korang. Biar semua orang tahu pasal kejayaan filem tempatan kita ni! 💪🎬 #AbangAdik #OscarKe97 #BanggaFilemMalaysia #SokongFilemTempatan


Call to Action: Kongsikan cerita inspirasi ini sekarang dan tunjukkan sokongan anda terhadap filem tempatan! 👇

Previous Post Next Post

Contact Form