"Hati Yang Hancur: Ikang Fawzi Pengsan Empat Kali Akibat Kehilangan Marissa Haque"



Kehilangan seorang yang tersayang pasti membawa luka yang dalam, dan itulah yang dialami oleh penyanyi veteran Indonesia, Ikang Fawzi. Dalam saat yang penuh kesedihan ini, sukar untuk membayangkan betapa beratnya beban yang dipikulnya setelah pemergian isteri tercinta, Marissa Haque.


Kepergian yang Mengejutkan


Marissa Haque, seorang pelakon, ahli politik, dan pensyarah, menghembuskan nafas terakhirnya pada pukul 12.45 pagi Rabu di rumah mereka. Kematian beliau adalah satu kejutan, kerana sebelum ini beliau tidak menunjukkan sebarang masalah kesihatan. Rakan-rakan yang hadir menziarahi jenazah melaporkan betapa teruknya keadaan Ikang, yang dikatakan pengsan sebanyak empat kali sebelum isteri tercintanya dikebumikan.


“Cinta dan kasih sayang Ikang terhadap Marissa sangat mendalam. Rasa kehilangan ini sangat menyakitkan baginya,” ujar salah seorang rakan yang menyaksikan keadaan tersebut.


Penguburan yang Sarat Emosi


Jenazah Marissa akhirnya selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Tanah Kusir, Jakarta, pada petang yang sama. Sebelum menghembuskan nafas terakhir, Allahyarham sempat berpesan agar jenazahnya dikebumikan berdekatan dengan keluarganya, dan harapan itu kini menjadi kenyataan meskipun dalam suasana yang menyedihkan.


Ikang Fawzi kini berhadapan dengan proses penyembuhan dari kehilangan ini, dan kita semua mendoakan agar dia diberikan kekuatan untuk terus melangkah walaupun dengan hati yang hancur.


Mari kita kongsikan cerita ini untuk memberi sokongan kepada Ikang dan mengenang jasa Marissa Haque. Tekan butang kongsi dan sebarkan kasih sayang!

Previous Post Next Post

Contact Form