"Jimin BTS Baik Hati, Langsai Hutang RM318,000 Lee Jin Ho - Kisah Sebenar Yang Mengejutkan!"



Siapa sangka, anggota BTS yang terkenal dengan sikap rendah diri dan berbakat besar, Jimin, menjadi penyelamat buat pelawak Korea Selatan, Lee Jin Ho, dalam isu hutang yang mengejutkan ramai! Bayangkan, Jimin telah memberi pinjaman sebanyak RM318,000 (USD70,000) kepada Jin Ho, yang terpalit dengan masalah hutang akibat tabiat judinya.


Menerusi kenyataan dari Big Hit Entertainment, syarikat pengurusan Jimin, mereka mengesahkan bahawa Jimin terpaksa menanggung kerugian besar akibat tindakan Jin Ho. Namun, apa yang lebih mengejutkan ialah sifat baik hati Jimin, yang memberi peluang kepada Jin Ho untuk melangsaikan hutang tersebut dalam tempoh 10 tahun. Ya, walaupun Jimin sendiri sudah rugi, dia masih lagi prihatin dan memberi ruang kepada Jin Ho untuk membayar secara beransur-ansur.


Bukan Jimin seorang sahaja yang menjadi mangsa, tetapi beberapa selebriti terkenal lain seperti penyanyi Young Tak dan pengacara Lee Soo Geun juga turut dipinjam wang oleh Jin Ho untuk menutup hutang judinya. Lebih malang, ada yang terpaksa membayar cukai tambahan akibat pinjaman tanpa perjanjian ini. Jin Ho sendiri mengakui telah berjudi secara haram atas talian sejak empat tahun lalu, menyebabkan dia terpaksa meminta bantuan kewangan dari keluarga, kawan-kawan, dan rakan-rakan selebriti.


Apa yang lebih mengejutkan lagi, Jin Ho bukan sahaja berhutang dengan rakan-rakan selebriti, tetapi juga dengan 'Ah Long' yang mengenakan faedah tinggi. Ini sememangnya memperburuk keadaan kewangan Jin Ho.


Jimin memang seorang yang berhati mulia, namun kes ini memberi pengajaran besar kepada semua supaya lebih berhati-hati dalam memberi pinjaman, walaupun kepada rakan karib. Adakah Jin Ho akan mampu melunaskan hutangnya dalam tempoh yang diberikan? Kita tunggu dan lihat!


Jangan lupa kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda supaya lebih ramai tahu tentang kebaikan Jimin BTS dan pelajaran yang boleh diambil daripada kisah ini. Siapa tahu, mungkin ada yang terinspirasi dengan keikhlasan dan kemurahan hati Jimin! Klik butang share sekarang!

Previous Post Next Post

Contact Form