“Kegagalan ‘Joker: Folie à Deux’: Apakah Lady Gaga Tidak Mampu Menyelamatkan Filem Ini?”



Hai, peminat filem! Ada berita menarik (atau tidak menarik, sebenarnya) tentang filem terbaru yang sangat dinantikan, Joker: Folie à Deux. Tak sampai dua minggu tayang, filem ini dilaporkan mengalami penurunan penonton sebanyak 81%! Betul-betul memalukan, bukan? 😱


Filem yang menampilkan Lady Gaga dan Joaquin Phoenix ini hanya mampu meraih kutipan RM709 juta, jauh berbeza dengan sekuel pertamanya, Joker, yang mengumpul RM1 billion dalam masa hanya tiga hari! Bukan setakat itu, kutipan ini dijangka akan menyebabkan kerugian besar kepada penerbit, dengan anggaran kerugian sekitar RM860 juta atau ASD$200 juta. Wow, angka yang cukup besar!


Kritik demi kritik melanda filem ini, dan ramai yang berpendapat bahawa kehadiran Lady Gaga tidak memberikan impak yang diharapkan. Seorang pengkritik filem menyatakan, “Kuasa bintang Lady Gaga dan komitmen aksi Joaquin Phoenix pun tidak dapat menyelamatkan Joker: Folie à Deux.” Ouch! Itulah realiti pahit yang perlu diterima.


Bukan itu saja, filem ini juga telah dinobatkan sebagai filem superhero paling teruk tahun ini, menggugat kedudukan filem lain seperti The Marvels dan Ant-Man and the Wasp: Quantumania. Kecewa, kan?


Pengarahnya, Todd Philips, pun mengakui bahawa mungkin tiada sekuel ketiga. “Saya rasa waktu saya dalam DC Universe hanyalah untuk dua filem ini sahaja. Mungkin saya tak patut keluarkan sekuel ketiga.” Hmm, bunyi macam ada kekecewaan di situ.


Joker: Folie à Deux mula ditayangkan sejak 29 September lalu dan mengisahkan perjalanan kehidupan Arthur Fleck (Joker) dengan sentuhan elemen muzik. Walaupun ada yang menanti-nantikan filem ini, nampaknya sambutannya tidak sehangat yang dijangkakan.


Jadi, apa pendapat korang? Adakah ini satu lagi contoh di mana pelakon besar tidak dapat menyelamatkan filem? Kongsikan pendapat korang di bawah! Dan jangan lupa untuk SHARE artikel ini dengan kawan-kawan yang minat filem! 🎬✨

Previous Post Next Post

Contact Form