“Kembalinya Joey Daud ke Pentas Nyanyian: Kisah Inspirasi di Famili Duo 4!”



Dah lama tak dengar suara merdu Joey Daud? Kini, pelawak dan pelakon yang tak asing lagi ini kembali menghangatkan dunia seni dengan penyertaan beliau dalam ‘Famili Duo Musim Keempat’ (FD4). Bergandingan dengan Naqiu, Joey bersedia untuk kembali aktif dalam bidang nyanyian!


Di usia 51 tahun, Joey atau nama penuhnya Zulkifli Daud, menyatakan bahawa FD4 adalah satu platform yang dianggap sebagai titik permulaan untuk beliau bangkit semula. “FD4 ini seperti kejutkan saya dari tidur. Saya mula dalam bidang nyanyian, jadi kenapa tidak tutup mata sebagai penyanyi? Usia pun semakin meningkat,” ujar Joey penuh semangat kepada kami selepas persembahan minggu pertama FD4 di Studio NTV7, Shah Alam.


Menerima tawaran ini bukanlah satu cabaran yang mudah buat Joey. Beliau mengakui mengalami masalah kesihatan yang menyukarkan beliau untuk menyanyi. “Awalnya, saya memang tidak mahu masuk mana-mana pertandingan. Tapi disebabkan Naqiu yang pujuk hanya dengan satu perkataan, akhirnya saya terima juga,” tambahnya. Dalam nada yang penuh kejujuran, Joey berkongsi tentang ketakutannya untuk melakukan pembedahan tonsil yang telah lama menghantuinya.


Naqiu pula tidak menyangka bahawa memujuk Joey untuk menyertai FD4 adalah sesuatu yang mencabar. “Empat kali saya pujuk dia! Akhirnya, pada kali keempat barulah dia bersetuju untuk berkomitmen,” jelas Naqiu, menambah harapannya agar pentas FD4 ini menjadi tempat terbaik untuk memperkenalkan semula Joey sebagai seorang penyanyi. “Saya terluka apabila generasi sekarang ini hanya mengenali Joey sebagai pelawak. Dia seorang penyanyi yang hebat, dididik oleh sifu Datuk M Nasir,” katanya lagi.


Dengan pembaharuan ini, Joey dan Naqiu tampil memukau dengan lagu “Sinaran” (Datuk Sheila Majid) dan “Akhirnya Kini Pasti” (Anita Sarawak) di minggu pertama FD4. Kejayaan mereka pada malam itu sekaligus menjawab teka-teki mengenai pasangan duo ini yang sebelum ini dirahsiakan.


Tak hanya Joey dan Naqiu, musim kali ini juga menampilkan pasangan-pasangan lain yang tak kurang hebat seperti Shiha & Ieda Zikir, Zahid & Anne, Tomok & Sharul Kamal, Salma Asis & Ayie Ilham, serta Didi Astillah & Thamiera. Untuk menambahkan keseronokan, Janna Nick dan Sharif Zero akan mengendalikan program ini, sementara kerusi juri akan diisi oleh figura hebat seperti Mas Idayu dan Datuk Rosyam Nor.


Jadi, jangan lepaskan peluang untuk menyaksikan kemunculan semula Joey Daud di FD4! Semoga kisah inspirasi ini menggalakkan kita semua untuk tidak berputus asa mengejar impian, walau di usia berapa pun!


Jangan lupa untuk kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda agar mereka juga tidak ketinggalan!

Previous Post Next Post

Contact Form