"Kes Khalwat Aliff Aziz & Ruhainies: Apa Kisah Seterusnya? Tarikh Perbicaraan Ditangguh Hingga Tahun Depan!"



Drama dunia hiburan terus hangat apabila kes khalwat membabitkan penyanyi kontroversi, Aliff Aziz, dan pelakon jelita, Ruhainies, ditangguhkan perbicaraannya ke tahun depan. Mahkamah Syariah telah menetapkan tarikh perbicaraan baru pada 20 dan 27 Februari. Mesti ramai yang tak sabar nak tahu apa kesudahannya, kan?


Hakim Syarie, Abu Suffian Abu Yaziz membenarkan penangguhan kes ini di Mahkamah Tinggi Syariah Wilayah Persekutuan, Kuala Lumpur. Selain itu, Aliff juga telah dibenarkan menggantikan penjamin baru kerana penjamin asal, Muhammad Nur Aiman Zainul Ilyas, menarik diri. Sebagai ganti, Furqan Abdul Rahim dilantik untuk menjadi penjamin terbaru Aliff.


Buat masa ini, kedua-dua tertuduh, Aliff Aziz dan Ruhainies, diberikan lanjutan tempoh jaminan sehingga tarikh perbicaraan akan datang. Peguam yang mewakili mereka ialah Hadi Salleh dan Amirul Ashraf Ghani. Memang tak lekang cerita panas mengenai dua selebriti ini!


Untuk imbas kembali, kes ini mula tercetus apabila mereka dituduh berkhalwat pada 9 Mac lalu di sebuah kondominium mewah di Kuala Lumpur. Aliff dan Ruhainies telah mengaku tidak bersalah ketika pertuduhan dibacakan di mahkamah pada 3 Julai. Mereka menghadapi pertuduhan mengikut Seksyen 27(a) dan (b) Akta Kesalahan Jenayah Syariah (Wilayah-Wilayah Persekutuan) 1997, yang jika sabit kesalahan, boleh didenda hingga RM3,000 atau penjara maksimum dua tahun, atau kedua-duanya sekali.


Kisah Aliff ini bukan perkara baru dalam dunia gosip! Selepas kes ini, hubungan Aliff dengan bekas isterinya, Bella Astillah, turut berakhir apabila mereka bercerai talak satu pada 13 Jun lalu. Mereka sebelum ini telah mendirikan rumah tangga pada 2016 dan dikurniakan dua orang anak, Mohamad Ayden Adrean yang kini berusia 7 tahun dan Ara Adreanna yang berumur 4 tahun.


Apa agaknya kesudahan kes ini nanti? Adakah ia bakal mengejutkan atau terus menjadi topik hangat dalam industri hiburan kita? Jangan lupa untuk ikuti perkembangan kes ini dan pastikan anda kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda. Siapa tahu, mereka pun nak tahu apa yang akan terjadi seterusnya dalam episod drama kehidupan selebriti ini!


Kongsi sekarang!

Previous Post Next Post

Contact Form