“La Luna” Ke Oscar: Sharifah Amani Terkejut, Rezeki Tak Disangka!


Kisah di Sebalik Filem Hebat yang Mewakili Singapura

Wow! Filem “La Luna” yang dibintangi pelakon hebat Shaheizy Sam dan Sharifah Amani baru sahaja dipilih untuk mewakili Singapura dalam kategori Filem Cereka Antarabangsa Terbaik di Anugerah Oscar ke-97 yang bakal berlangsung tahun depan. Tak sangka kan?


Pengumuman ini dibuat oleh Suruhanjaya Filem Singapura (SFC) dan ternyata, pemilihan ini adalah satu pengiktirafan yang besar bagi pengarah M. Raihan Halim dan semua yang terlibat dalam produksi. Menurut Justin Ang, Penolong Ketua Eksekutif IMDA, filem ini membuktikan bahawa kepelbagaian budaya dan bahasa di Singapura dapat melahirkan karya yang bukan sahaja menarik, tetapi juga berkualiti tinggi.


Raihan sendiri tidak dapat menyembunyikan rasa syukur dan terkejutnya apabila filem ini terpilih untuk berentap di pentas Oscar. “Saya sangat merasa rendah diri dan berbesar hati mewakili Singapura dengan filem kami, La Luna. Kami terharu!” ujarnya penuh emosi.


Sharifah Amani, yang kita kenali sebagai bintang berbakat, juga berkongsi rasa terkejutnya. “Untuk diiktiraf oleh Singapura sebagai pilihan rasmi mereka untuk Oscars adalah sesuatu yang tidak disangka-sangka. Ini adalah hasil kerja keras semua yang terlibat,” katanya. Amani menambah, pengiktirafan ini adalah tentang kuasa penceritaan yang dapat merapatkan jurang antara kita semua.


Bercerita tentang filem ini, “La Luna” mengisahkan perjalanan seorang wanita yang membuka kedai pakaian dalam bernama La Luna di sebuah kampung di Malaysia. Cerita ini tidak hanya menarik minat penonton di Malaysia, tetapi juga di Singapura dan Indonesia! Dengan barisan pelakon yang mantap seperti Wan Hanafi Su, Hisyam Hamid, Nadiya Nisaa, dan Nam Ron, filem ini pasti akan meninggalkan kesan yang mendalam.


Filem terbitan Clover Films dan Papahan Films ini akan ditayangkan di pawagam pada November 2023, dan pastinya menjadi salah satu filem yang dinanti-nantikan!


Jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan rakan-rakan anda! Mari kita sama-sama menyokong karya tempatan dan menyaksikan perjalanan “La Luna” ke pentas Oscar. Siapa tahu, mungkin kita boleh menjadi saksi kepada kejayaan hebat ini!

Previous Post Next Post

Contact Form