"Lagu Duet Fattah & Fazura: Peminat Berang, Label Indonesia Didakwa Ambil Kesempatan!"



Pengumuman mengenai lagu duet terbaru antara Nur Fazura dan Fattah Amin bertajuk “Bertahan Demi Cinta” nampaknya tidak disambut dengan baik oleh peminat. Sebaliknya, ramai yang meluahkan rasa kurang senang dengan tindakan syarikat rakaman Indonesia, Hits Records, yang melancarkan lagu tersebut ketika isu penceraian mereka masih menjadi buah mulut ramai.


Lebih mengejutkan, pelancaran lagu itu berlaku pada waktu yang dianggap tidak sesuai, iaitu beberapa hari selepas Fattah dan Fazura sah bercerai. Menurut komen-komen netizen di Instagram Hits Records, ramai yang berpendapat syarikat rakaman tersebut mengambil kesempatan di atas situasi peribadi pasangan popular itu.


Antara komen yang menarik perhatian ialah:


"Perkara bodoh dengan melancarkan single apabila mereka bercerai. Fattah dan pengurusannya pun tak tahu mengenainya."


Malah, ada juga yang menuduh isu penceraian ini hanyalah satu gimik untuk melariskan lagu terbaru tersebut. Menurut sumber, lagu ini sebenarnya sudah lama dirakamkan dan pernah digunakan sebagai runut bunyi untuk drama popular Hero Seorang Cinderella 2 yang ditayangkan di Astro Ria pada Mac lalu.


Namun begitu, wakil pengurusan Fattah dan Fazura menegaskan bahawa mereka tidak dimaklumkan mengenai perancangan Hits Records untuk melancarkan lagu tersebut pada 10 Oktober ini. Pengurus Fazura, Iman Tang, turut meluahkan rasa kesal dengan tindakan ini, menyifatkannya sebagai tidak menghormati keadaan emosi Fazura yang sedang melalui tempoh sukar.


Untuk rekod, Fattah dan Fazura sah bercerai talak satu pada Isnin lalu di Mahkamah Rendah Syariah Petaling, Subang Bestari. Pasangan yang telah berkahwin selama tujuh tahun ini dikurniakan seorang anak perempuan, Nur Fatima Aisya, yang kini berusia empat tahun.


Apa pendapat anda? Adakah pelancaran lagu ini satu langkah yang bijak atau sekadar strategi pemasaran yang kurang sesuai? Kongsi pandangan anda di ruangan komen dan jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda!

Previous Post Next Post

Contact Form