“Mona Allen Pertahan Pekin Ibrahim, Netizen Kena Faham! Jangan Salah Tafsir Isu Fattah Amin Cerai”



Dalam dunia hiburan, tak sah kalau tak ada drama di media sosial, kan? Terbaru, pelakon Mona Allen tampil mempertahankan suaminya, Pekin Ibrahim, yang dituduh jadi ‘batu api’ dalam isu penceraian Fattah Amin dan Fazura. Eh, betul ke Pekin ni nak campur tangan?


Mona dengan tenang membalas kritikan seorang netizen yang minta dia nasihatkan Pekin supaya jangan sibuk campur tangan. Menurut Mona, suaminya hanya memberikan pandangan peribadi, dan bukannya menghina atau cuba menyemarakkan api dalam isu panas ni.


“Kenapa nak tuduh suami saya ‘batu api’? Dalam Islam, kita disuruh bercakap perkara yang baik. Apa yang suami saya cakap tu bukan penghinaan pun, sekadar pandangan dari sudut pandangannya sendiri,” kata Mona, yang dikenali sebagai Muna Hafiraneza Allen, 39.


Katanya lagi, setiap orang ada hak untuk berkongsi pandangan, dan kita sebagai orang luar tak wajar menilai. “Kita tak tidur sebantal dengan mereka, jadi siapa kita nak menilai?” tambah Mona lagi dalam Instastory beliau.


Mona juga menegaskan dia bukanlah penasihat suami dan tidak akan campur tangan dalam hal peribadi Pekin. Baginya, biarlah suaminya meluahkan apa yang dia rasa, dan orang luar tak perlu bersungguh-sungguh menilai.


Tapi, apa sebenarnya yang Pekin cakap? Dalam satu perkongsian sebelum ini, Pekin membidas tuduhan Fattah curang sebagai alasan perceraian. Katanya, Fattah tak pernah bercakap tentang wanita lain, malah sering merindui isteri dan anaknya. Pekin menyatakan pandangan ini selepas Fattah dan Fazura sah bercerai di Mahkamah Rendah Syariah Petaling baru-baru ini.


Mona mungkin nampak tenang, tapi jelas sekali dia takkan berdiam diri bila suaminya disalah anggap. Jadi, sebelum kita melatah, eloklah kita fikir dulu. Apa pendapat korang?


Kalau korang rasa artikel ni menarik, jangan lupa share dengan kawan-kawan korang! Siapa tahu, mereka pun nak tahu kisah sebenar di sebalik drama ni! 😊👀 #PekinIbrahim #MonaAllen #FattahAmin #Fazura #DramaSelebriti

Previous Post Next Post

Contact Form