"Ogy Dedah Rahsia: Putus Cinta, Ugutan Bunuh & Digam 4 Tahun – Kisah Hebat di Sebalik Layar"



Siapa sangka, di sebalik senyum manis dan bakat lakonan hebat Fauziah Ahmad Daud, atau lebih mesra dipanggil Ogy, tersembunyi kisah yang penuh duka dan cabaran? Baru-baru ini, Ogy membuka cerita yang mengejutkan ramai tentang bagaimana percintaan yang tidak direstui membuatkan hidupnya terumbang-ambing, sehingga menerima ugutan bunuh dan digam dari industri selama empat tahun!


Dalam satu sesi temu bual bersama podcast Tanah Berdaulat TV, Ogy, 62, berkongsi bagaimana hatinya pernah hancur akibat percintaan yang gagal. Malah, dia terpaksa membawa diri ke London untuk melupakan kenangan pahit itu.


Putus Cinta & Ugutan Bunuh – Siapa Sangka Ogy Melalui Semua Ini?


Bukan setakat putus cinta, Ogy juga menghadapi pelbagai ancaman yang menakutkan. Menurut Ogy, dia pernah diugut akan dibunuh dan ditembak! Siapa sangka, seorang bintang yang selalu kita lihat ceria di kaca TV terpaksa berdepan situasi seperti ini?


"Saya Kecewa, Saya Frust, Saya Bawa Diri ke London"


Kata Ogy, dia tidak dapat menahan rasa kecewa selepas hubungan cintanya gagal. Meskipun sudah berlalu, dia tetap digam oleh industri selama empat tahun. Bayangkan, empat tahun tidak menerima sebarang tawaran berlakon!


"Saya bawa diri ke London bersama kawan-kawan rapat untuk melupakan semua itu," katanya.


Kenapa Ogy Jatuh Cinta?


Bila ditanya, apa yang membuatkan Ogy jatuh cinta pada lelaki tersebut? Ogy dengan tenang menjawab, dia terpikat dengan sikap rendah diri lelaki itu, selain menghormati ibu bapa dan dirinya sebagai seorang wanita. Namun, hubungan mereka tidak direstui, dan akhirnya Ogy terpaksa membuat keputusan yang berat untuk memutuskan hubungan tersebut.


"Maruah Saya Lebih Penting"


Sebagai seorang wanita yang teguh berpegang pada prinsip, Ogy tidak pernah mengorbankan maruahnya demi hubungan cinta. Baginya, jika jodoh bukan miliknya, dia akur dengan ketentuan itu.


"Saya ingat lagi kata-kata mak saya, dia (lelaki) itu enggang, kita ini pipit. Tidak sekufu. Jadi, saya memilih untuk move on dan meneruskan hidup saya."


Kisah Cinta Pertama Yang Tidak Dilupakan


Walaupun hubungan itu tidak kekal, Ogy tidak pernah menyesal mencintai lelaki tersebut. Dia mengakui lelaki itu adalah cinta pertamanya dan walaupun perpisahan itu menyakitkan, dia memilih untuk menangis dan meluahkan kesedihan dengan cara yang sihat.


Kongsi Kisah Ini Dengan Kawan-Kawan Anda!


Kisah hidup Ogy ini memberi inspirasi tentang betapa kuatnya seorang wanita dalam menghadapi cabaran hidup. Jom sebarkan cerita ini kepada rakan-rakan anda! Mungkin kisah Ogy boleh menjadi pengajaran dan inspirasi untuk lebih ramai orang.


👉 Jangan lupa kongsi artikel ini dengan kawan-kawan di media sosial!

Previous Post Next Post

Contact Form