Pekerja Curang ‘Songlap’ Duit Jual Kek Azza Elite – Jangan Terkejut Apa Yang Berlaku!



Dalam dunia perniagaan, siapa sangka pekerja yang kita percayai sepenuh hati boleh menghancurkan kepercayaan itu? Begitulah kisah menyayat hati yang dikongsi oleh pelakon dan penyanyi terkenal, Azza Elite, apabila pekerjanya tergamak mencuri duit hasil jualan kek coklat yang diusahakan. Siapa yang tidak terasa kecewa, kan?


Azza, atau nama sebenarnya Noor Azzarima Zawari, meluahkan rasa terkilan apabila pekerja yang disangka baik dan jujur akhirnya ‘kantoi’ menyeleweng duit jualan selama tiga bulan tanpa disedarinya. Bayangkan, pekerja itu telah menukar kod QR kepada akaun peribadinya, menjadikan duit yang sepatutnya masuk ke akaun Azza, terbang ke poketnya sendiri!


“Sampai hati dia ambil duit saya...” – Luahan sayu Azza, jelas menggambarkan rasa kecewa yang dialaminya. Siapa yang tak sedih, kan? Azza turut mengakui dia menangis kerana rasa tertekan dan takut perkara ini sampai ke pengetahuan ibunya. Yelah, siapa yang tak takut mak ‘bising’ bila tahu anaknya terkena begini.


Bukan sekali, tetapi tiga bulan pekerja itu berjaya menyembunyikan taktik liciknya! Mungkin kerana kepercayaan dan kebaikan yang ditunjukkan Azza, dia langsung tidak mengesyaki apa-apa. Namun, bila semuanya terbongkar, perasaan sedih dan marah bercampur aduk.


Azza juga berkongsi nasihat buat semua peniaga kecil-kecilan di luar sana agar lebih berhati-hati dalam urusan pembayaran. Pastikan kod QR dan bayaran pelanggan sentiasa disemak dengan teliti agar perkara seperti ini tidak berlaku.


“Jangan terlalu percaya dengan sesiapa, walaupun pekerja sendiri,” kata Azza, mengingatkan semua agar lebih berjaga-jaga.


Walaupun Azza tidak mendedahkan jumlah duit yang dicuri, dia masih mempertimbangkan untuk membuat laporan polis dan menunggu perkembangan lanjut.


Jangan Biarkan Orang Lain Terpedaya!


Jadi, untuk semua yang membaca kisah ini, ambillah pengajaran dan sentiasa berhati-hati dalam perniagaan. Kalau rasa kisah ini boleh membantu kawan-kawan peniaga anda, kongsi artikel ini dengan mereka sekarang! Sebarkan kesedaran, jangan biarkan orang lain menjadi mangsa seperti Azza. 👇


Kongsi dengan kawan-kawan anda dan jangan lupa untuk tag mereka yang berniaga!

Previous Post Next Post

Contact Form