"Rosyam Nor Buat Laporan Polis! Bell Ngasri Kena Tempias? Ini Kisah Sebenar!"



Heboh satu Malaysia apabila pelakon hebat Datuk Rosyam Nor tampil membuat laporan polis berikutan dakwaan fitnah terhadap dirinya! Pada petang Khamis, Rosyam yang terkenal dengan lakonannya yang mantap, telah melangkah masuk ke Balai Polis Pudu bersama peguamnya untuk menamatkan segala spekulasi.


Apa Cerita Sebenarnya?


Rosyam, atau nama sebenarnya Mohamed Nor Shamsuddin, 57, berkongsi perkembangan ini dengan memuat naik beberapa keratan kenyataan fitnah yang disebarkan di media sosial. Rosyam dilihat tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang. Katanya, “Selesai buat laporan polis. Banyak pula akaun media sosial yang terlibat.”


Namun, yang lebih mengejutkan adalah kemunculan nama Bell Ngasri dalam salah satu akaun Facebook yang turut terlibat! Apa hubungan Bell dengan kes ini? Jangan terkejut, Bell pantas tampil memberi penjelasan.


Bell Ngasri Bersuara!


Bell Ngasri, pelakon komedi yang tidak asing lagi, tidak terlibat langsung dalam isu ini. Akaun Facebook yang menggunakan namanya adalah palsu! Dalam nada yang bersahaja, Bell menafikan penglibatannya, “Bukan Facebook saya tu. Entah binatang spesies mana pakai nama saya. Sumpah tak tipu. Saya tak masuk campur hal orang lain. Jangan saman saya,” katanya.


Untuk membuktikan hubungan baiknya dengan Rosyam, Bell turut berkongsi gambar bersama Fattah Amin, sebagai tanda persahabatan yang utuh.


Fitnah Berpunca Dari Mana?


Segala-galanya bermula apabila sebuah kenyataan muncul semula di media sosial yang mengatakan Rosyam pernah menasihati Fattah Amin sebelum perkahwinannya dengan Fazura. Selepas berita penceraian Fattah dan Fazura pada 7 Oktober lalu, ramai yang menyambung kembali video podcast Rosyam yang membincangkan topik berkaitan peranan isteri dan suami dalam rumah tangga.


Dalam video tersebut, Rosyam menyatakan bahawa ada isteri yang mula memandang rendah terhadap suami apabila mereka lebih berjaya atau kaya. Namun, penting untuk diingat, Rosyam tidak mengaitkan kenyataannya dengan sesiapa pun, apatah lagi Fattah dan Fazura! Ia hanya pandangan umum mengenai dinamika rumah tangga.


Kesimpulan: Jangan Sebar Fitnah!


Apa pun, Rosyam Nor kini sudah mengambil tindakan tegas. Jadi, kepada semua, mari kita hentikan penyebaran fitnah dan pastikan kita tidak terjebak dalam perangkap akaun palsu. Jaga hubungan baik, jangan mudah percaya berita yang tak sahih!


Korang rasa artikel ini menarik? Jangan lupa share dengan kawan-kawan! Fitnah ni bahaya, sama-sama kita sebarkan kesedaran. Klik butang kongsi sekarang! 💥

Previous Post Next Post

Contact Form