Rosyam Nor Minta Maaf, Tapi Masih Marah: Apa Seterusnya?


Individu yang didakwa telah menyebarkan fitnah terhadap pelakon dan pengarah terkenal, Datuk Rosyam Nor, telah tampil memohon maaf. Namun, Rosyam yang berusia 57 tahun masih belum memutuskan sama ada untuk meneruskan niatnya untuk menyaman individu tersebut.


Dalam satu sidang media di Kuala Lumpur bagi program Famili Duo Musim Keempat (FD4), Rosyam mendedahkan, “Ada seorang dari Kedah yang menghubungi saya untuk memohon maaf. Namun, untuk tindakan lanjut, saya perlu berbincang dengan peguam saya.”


Beliau menjelaskan, “Setakat ini saya tidak pasti lagi. Tidak adil untuk membiarkan dia meminta maaf tanpa sebarang tindakan diambil. Buat masa ini, saya masih marah dan tidak tahu langkah seterusnya bersama peguam.”


Rosyam melaporkan kepada pihak polis setelah beberapa individu mengeluarkan kenyataan yang mengaitkan dirinya dengan isu rumah tangga pelakon Fattah Amin dan Fazura. Dia juga telah menyenaraikan beberapa pengendali laman sosial yang terlibat dalam penyebaran fitnah tersebut.


“Bagi saya, penting untuk mempertahankan diri dan membersihkan nama saya,” tambahnya. “Saya terlibat dengan syarikat besar dan mempunyai keluarga, semua itu terjejas akibat isu ini. Ramai yang bertanya tentangnya, sedangkan saya tidak pernah mengeluarkan sebarang kenyataan atau campur tangan dalam urusan orang lain.”


Rosyam juga berkongsi mengenai penglibatannya sebagai juri dalam program FD4. Walaupun bukan seorang penyanyi, beliau berazam untuk menilai bakat peserta dengan sebaik mungkin. “Saya mungkin bukan penyanyi, tetapi saya tahu menilai orang menyanyi. Program ini juga menyerlahkan persembahan pentas, dan itu adalah tugas saya,” jelasnya.


Famili Duo Musim Keempat akan bersiaran di saluran TV3 bermula 20 Oktober ini, dan antara pasangan yang akan bersaing termasuk Salma Asis & Ayie Ilham, Tomok & Sharul Kamal, Shiha & Ieda Zikir, Didi Astillah & Yazmin Aziz, serta Zahid dan Anne. Pasangan gandingan Naqiu pula akan diumumkan pada minggu pertama pertandingan.


Jadi, apakah langkah seterusnya bagi Rosyam Nor? Adakah kita akan melihat beliau meneruskan tindakan undang-undang atau memaafkan pihak yang terlibat? Pastikan anda terus mengikuti perkembangan terbaru!


Jangan lupa untuk kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda! Mari kita sama-sama nantikan apa yang berlaku seterusnya!

Previous Post Next Post

Contact Form