Sherry Ibrahim Tegur Kecaman: “Hentikan Fitnah!” Selepas Bercerai, Netizen Dituduh Cari Sensasi



Sejak berita perceraian pasangan popular Nur Fazura dan Fattah Amin menghiasi laman berita, nama pelakon Sherry Ibrahim tiba-tiba menjadi tumpuan hangat netizen. Ramai yang seolah-olah tidak senang melihat setiap langkah Sherry, dan lebih mengejutkan, ada yang mendakwa dia sedang berusaha untuk mencari perhatian.


Baru-baru ini, Sherry memuat naik video di TikTok yang menunjukkan dia menyanyikan lagu Sampai Menutup Mata nyanyian Acha Saptriasa. Namun, tindakan itu menerima kritikan daripada seorang pengguna yang mengatakan, “Dia ini macam perasan saja lepas Fattah berpisah dengan Fazura.”


Mendengar komen tersebut, Sherry tidak dapat menahan kemarahannya. “Hi! Apa masalah awak ya? Jangan nak buat fitnah dekat sini,” tegasnya dalam responsnya. Ini menunjukkan betapa dia tidak mahu namanya diseret dalam kontroversi yang bukan miliknya.


Berdasarkan tinjauan, ini bukanlah kali pertama Sherry berkongsi video menyanyinya. Dia sebelum ini dilihat aktif memuat naik pelbagai konten di TikTok, menjadikan platform tersebut sebagai medium untuk mengekspresikan diri. Malah, sebelum ini, Sherry juga pernah memberikan sokongan kepada Fattah selepas perceraian mereka, mengucapkan agar dia terus kuat demi anak dan keluarga.


Sekadar mengimbas kembali, Sherry dan Fattah pernah menjalin hubungan cinta pada 2014, tetapi terputus dua tahun kemudian. Fattah kemudiannya berkahwin dengan Fazura pada 27 November 2017, dan hasil perkahwinan mereka dikurniakan seorang cahaya mata perempuan, Nur Fatima Aisya, yang kini berusia empat tahun. Namun, kisah cinta mereka tidak bertahan lama, dan mereka bercerai pada 7 Oktober lalu.


Jadi, apa pendapat anda tentang situasi ini? Adakah netizen terlalu cepat menghukum, atau ada kebenarannya dalam setiap komen? Kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda dan ajak mereka berdebat tentang isu ini!

Previous Post Next Post

Contact Form