"Siti Jamumall Ditimpa Fitnah Hamil Sebelum Nikah – Ini Jawapan Pedasnya!"



Dalam dunia media sosial, tak semua yang kita nampak adalah kebenaran, dan ini terbukti dengan apa yang dilalui oleh personaliti terkenal, Siti Jamumall. Baru-baru ini, Siti atau nama sebenarnya Siti Suriani Wahiddin, 26, meluahkan rasa terkilan apabila dirinya difitnah hamil sebelum bernikah dengan suami tercinta, Aiman.


Siti yang sah bernikah dengan pempengaruh, Khairul Aiman Abdul Kudus, 21, pada 1 Jun lalu, menjelaskan bahawa dia disahkan hamil sebulan selepas pernikahan mereka. Namun, kegembiraan itu bertukar menjadi kesedihan apabila beliau mengalami keguguran pada usia kandungan 9 minggu.


“Dia tuduh saya mengandung anak luar nikah!” kata Siti dalam nada kecewa menerusi satu video di TikTok. Siti turut mendedahkan bahawa kandungannya adalah molar pregnancy atau kandungan anggur, yang menyebabkan beliau terpaksa menggugurkan bayi tersebut.


Namun, apa yang lebih menyedihkan adalah fitnah dan kata-kata jahat yang dilontarkan oleh sesetengah individu tanpa usul periksa. “Mulut jagalah, tak baik cakap orang macam tu! Kau ingat senang nak tuduh orang berzina?” kata Siti dalam mesej tegasnya kepada mereka yang tidak bertanggungjawab.


Siti menegaskan bahawa menabur fitnah adalah dosa besar dan tindakan ini perlu dipandang serius. Hukuman bagi orang yang memfitnah tanpa bukti adalah berat dalam agama. Jadi, sebelum kita berkata apa-apa, fikirkanlah kesan kepada individu yang kita cemuh.


Sebagai rekod, Siti pernah mendirikan rumah tangga dengan Mohammad Syafiq pada 2019, namun berpisah pada 2022. Kini, beliau bahagia bersama Aiman dan berharap agar semua pihak dapat berhenti menabur fitnah yang hanya menyakitkan hati dan perasaan.


Jadi, apa pendapat korang tentang isu fitnah ni? Patut ke kita sebar berita tanpa siasat?


Jom kongsi artikel ini dengan kawan-kawan korang, supaya lebih ramai sedar tentang bahayanya fitnah dan kepentingan menjaga tutur kata di media sosial!


Kongsikan sekarang!

Previous Post Next Post

Contact Form