Syafiq Kyle Bangga Aedy Ashraf Menang 'Aktor Filem Popular': Siapa Lebih Layak?



Syafiq Kyle memang seorang yang low-profile, tapi bila Aedy Ashraf menang kategori 'Aktor Filem Popular' di Anugerah Bintang Popular Berita Harian ke-36 (ABPBH36), ramai yang tertanya-tanya – adakah Syafiq lebih layak?


Tak sangka, Syafiq dengan hati terbuka mengakui betapa gembiranya dia untuk Aedy, walaupun ada suara-suara mengatakan dia sepatutnya membawa pulang trofi itu.


Dalam dunia hiburan yang penuh drama, kata-kata Syafiq memang 'class'. Dia percaya setiap kemenangan datang dengan rezeki masing-masing. “Alhamdulillah saya gembira untuk Aedy. Anugerah tu memang untuk dia, dah 24 tahun dia dalam industri,” katanya, senyum penuh ikhlas.


Kemenangan Bukan Segalanya


Tak menang pun, Syafiq tetap bersyukur tercalon dalam Top 5. Yang penting, katanya, tiada istilah 'rampas kemenangan'. “Kalau netizen kata trofi itu dirampas daripada saya, tak betul. Nak rampas apa? Saya tak menang pun,” ujarnya selamba, sekali gus menunjukkan betapa 'chill' dan matang cara dia handle situasi ini.


Sebenarnya, dalam pertandingan ini, nama-nama besar seperti Pekin Ibrahim, Bell Ngasri, dan Kamal Adli turut tercalon. Jadi, kalau ada yang menang, semuanya layak. Tapi bagi Syafiq, anugerah itu cuma bonus, karya yang dihasilkan lebih penting.


“P. Ramlee Pun Orang Ingat Filem Dia, Bukan Trofi”


“Trofi ni hanya sekadar simbolik. Tengok je P. Ramlee, dia menang macam-macam, tapi yang orang ingat adalah filem-filem dia,” tambah Syafiq dengan penuh inspirasi. Apa yang dia katakan memang ada benarnya – nama besar dalam industri hiburan biasanya dikenang kerana karya yang mereka tinggalkan, bukan sekadar anugerah yang pernah mereka raih.


Tunggu Kemunculan ‘One Cent Thief 2’


Bagi peminat Syafiq, jangan risau! Anda bakal menyaksikan kemunculan hebatnya dalam drama One Cent Thief 2 yang bakal ditayangkan Januari 2025 di platform digital Astro Go, On Demand, dan Astro Premier. Dengan barisan pelakon hebat seperti Azira Shafinaz, Faizal Hussein, Datin Sofea Jane, dan ramai lagi, drama ini pasti akan memukau!


Jadi, kalau anda rasa artikel ni menarik dan info yang dikongsi ni berbaloi untuk dibaca, jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda. Lagi ramai baca, lagi seronok kita bercerita pasal dunia hiburan ni! Teruskan support artis Malaysia dan nantikan karya-karya hebat mereka!

Previous Post Next Post

Contact Form