"Tya Ariffin Dedah Keguguran di Turkiye, Pengalaman Pahit Tapi Beri Inspirasi"



Perkongsian Ikhlas Tya Ariffin Buat Netizen Terharu


Dalam kegembiraan menantikan kelahiran cahaya mata ketiga, pelakon dan usahawan Tya Ariffin berkongsi satu kisah penuh emosi yang mungkin ramai tidak tahu – dia sebenarnya pernah mengalami keguguran pada awal tahun ini. Ya, ketika sedang bercuti di Turkiye bersama keluarganya, Tya hamil tanpa disedari!


Kisah ini mendapat perhatian ramai apabila Tya menceritakan pengalamannya di Instagram. Bayangkan, dia sudah pun hamil ketika berada di Turkiye, namun tidak menyedari kerana belum menunjukkan tanda-tanda jelas. “Patutlah bila berjalan cepat penat, dukung anak pun tak boleh lama,” katanya dalam kapsyen yang penuh dengan rasa syukur dan redha.


Keguguran Yang Mengajar Tentang Kesabaran


Walaupun kegembiraan itu hanya sementara, Tya tetap menerima dugaan ini dengan hati terbuka. Menurutnya, selepas pulang ke Malaysia, dia disahkan keguguran pada 24 Januari. Tya berkongsi bahawa pengalaman ini memberinya peluang untuk lebih memahami perasaan ibu-ibu yang mengalami nasib sama. “Sekarang saya faham perasaan ibu yang berjuang untuk mendapatkan garis dua (hamil). Awalnya memang sedih, tapi perlahan-lahan saya reda dan ikhlas,” tulis Tya dengan penuh kejujuran.


Perkongsian Yang Membuka Mata Netizen


Menerusi video yang dimuat naik, Tya juga berkongsi detik-detik indah ketika membuat kejutan kepada suaminya, Asyraf Khalid, dengan menyembunyikan alat ujian kehamilan di dalam saku seluar Asyraf. Walaupun akhirnya keguguran, pasangan ini terus kuat dan kini Tya sedang menantikan kelahiran cahaya mata ketiga yang dijangka lahir tidak lama lagi.


Pasangan romantis ini telah berkahwin sejak 2015 dan telah dikurniakan dua cahaya mata, Arif Jiwa dan Azzahra Jiwa. Perkongsian pengalaman ini benar-benar menyentuh hati ramai dan menjadi inspirasi buat wanita di luar sana.


Call to Action: Kongsi Kisah Ini Dengan Kawan-Kawan!


Kisah Tya Ariffin ini adalah satu contoh kekuatan seorang ibu. Jika anda terinspirasi dengan cerita ini, jangan lupa kongsi artikel ini dengan kawan-kawan dan keluarga. Mungkin mereka juga akan mendapat semangat daripada perkongsian ikhlas Tya ini!


Sama-sama kita doakan yang terbaik buat Tya dan keluarga. 💖

Previous Post Next Post

Contact Form