"Zara Zya Dedah Kisah Mistik, Elak Fitnah! Jangan Terlalu Taksub!"



Zara Zya, pelakon kesayangan ramai, baru-baru ini berkongsi pengalaman seram yang dialaminya, namun perkara tersebut telah mengundang pelbagai spekulasi yang tak dijangka. Ada pula yang beranggapan dia menyimpan ‘barang mistik’ yang kononnya menjadi punca kepada gangguan yang dialaminya.


Dalam sebuah posting di laman Threads, Zara dengan tegas menafikan dakwaan tersebut. “Saya tak pernah simpan apa-apa barang mistik seperti yang diperkatakan,” katanya, menyanggah dakwaan yang semakin menular.


Barang Mistik? Pinggan Mangkuk Pun Disalahkan!


Kisah ini bermula apabila seorang pengikut mencadangkan Zara untuk membuang beberapa barang, termasuk pakaian dan pinggan mangkuk, yang dikatakan menjadi punca kepada gangguan mistik. Malah, individu itu mendakwa mendapat ‘ilham’ bahawa Zara menyimpan botol lama yang dipercayai mengundang masalah.


Bimbang kenyataan sebegini boleh mencetuskan fitnah, Zara segera tampil memberi penjelasan. "Komen seperti ini menyedihkan saya, sebab boleh timbul pelbagai spekulasi tak berasas. Janganlah kita terlalu taksub dengan perkara sebegini,” jelas Zara, yang kini sedang menjalani proses penyembuhan.


Lebih 10 Tahun Bertarung Dengan Kesakitan


Zara turut mengakui bahawa dia telah lama mengalami sakit misteri ini, lebih dari 10 tahun! Namun, dengan izin Allah, dia kini dalam keadaan yang semakin baik. Dia juga berharap agar orang ramai tidak membuat andaian melulu mengenai masalah kesihatannya.


Kisah Zara ini mendapat perhatian ramai apabila dia tampil dalam sebuah podcast yang membincangkan kisah mistik dalam kalangan selebriti. Salah satu kisah yang menjadi bualan hangat adalah apabila suara Zara tiba-tiba bertukar garau ketika menyebut perkataan ‘iblis’ – memang menyeramkan!


Elakkan Fitnah, Kongsi Kisah Ini Dengan Kawan-Kawan!


Jom kita sama-sama elakkan fitnah dan hentikan spekulasi yang tak berasas. Kalau korang suka artikel ni dan rasa ia memberi pengajaran, jangan lupa kongsikan dengan kawan-kawan! Siapa tahu, ada yang boleh ambil iktibar daripada pengalaman Zara Zya ini.

Previous Post Next Post

Contact Form